וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענון כולל בדגמי ב.מ.וו

ירון אדרי

28.6.2007 / 14:58

יצרנית הרכב הבווארית שלחה כמעט את כל דגמיה לרענון מקיף וכעת ישנם מנועים חדשים, תאי נוסעים מפוארים ומספר מתיחות פנים

לאחר שייצרה 75,000 יחידות ב-4 השנים האחרונות, מותחת ב.מ.וו את פניהן של גרסאות הקופה והקבריולה של סדרה 6. פרט לשינויים העיצוביים הקלים מבפנים ומבחוץ (כמו פגושים בהשראת ה-CS קונספט), משדרגת ב.מ.וו גם את היצע המנועים כשהדגש הוא שיפור בצריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר תוך שיפור בביצועים.

3 מנועים שונים יוצגו בכל אחת מהגרסאות החדשות של סדרה 6. את ה-630i וה-650i יניעו מנועי הבנזין המוכרים בנפח 3.0 ליטר (6 צילינדרים, 272 כוחות סוס, 32.6 קג"מ) ו-4.8 ליטר (8 צילינדרים, 367 כוחות סוס, 50 קג"מ). החדשה היותר מעניינת מגיעה מהמנוע השלישי כשלראשונה בסגמנט זה, תציג ב.מ.וו מנוע דיזל בעל צמד מגדשי טורבו. ה-635d תשתמש במנוע ה-3.0 ליטר אשר מפיק 286 כוחות סוס ומומנט של 59.1 קג"מ. כל זה מספיק בכדי להאיץ תוך 6.3 שניות ל-100 קמ"ש (6.6 בקבריו), לעצור ב-250 ולהציג נתון צריכת דלק מרשים של 14.5 ק"מ לליטר. לכל המנועים תוצע תיבת הילוכים טיפטרוניק כאופציה. מדובר על תיבה חדשה בעלת 6 יחסי העברה הניתנים לתפעול גם מההגה. התיבה תשפר את מהירות תגובת העברת ההילוכים.

מהנדסי ב.מ.וו ציידו את ה-6 במיטב טכנולוגיות הבטיחות העדכניות כמו למשל מערכת ה-iDrive שתקבל 8 כפתורים הניתנים לתכנות ויעזרו לשפר את הסירבול שבתפעולה. עוד יקבל הנהג מערכת התרעה למעבר נתיב עם רטט בהגה, צג לראיית לילה ותצוגה עילית. בתחום הבטיחות האקטיבית תקבל ה-6 מערכות בקרת יציבות ובקרת שיוט מתקדמות, מערכות בלימה מוגדלות, מוטות מייצבים מתכווננים וחיישנים לניטור מצב הצמיגים. מערכות ההגה והתאורה האקטיביות יגיעו גם הן.

את הצגת הבכורה לסדרה 6 מתוחת הפנים תעשה ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט שתיערך בחודש ספטמבר הקרוב.

מנוע חדש לסדרה 5 ו-X3

סדרה 5 עברה גם היא מתיחת פנים לאחרונה וכעת היא מקבלת מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר אשר ישרת את גרסאות הסדאן והסטיישן. ה-520d תציג 177 כוחות סוס לעומת 163 בקודמת ו-35.7 קג"מ לעומת 33.7. שיפור קל נרשם גם בתאוצה ל-100 קמ"ש (8.3 שניות לעומת 8.6 בקודמת) ובמהירות המירבית שתעמוד על 230 קמ"ש.

למרות השיפור בביצועים, עיקר השינויים נרשמים דווקא בתחום החסכוני. עם צריכת דלק ממוצעת של 19.6 ק"מ לליטר, מדובר במנוע חסכוני ביותר. לצריכת הדלק הטובה מצטרפת כמובן פליטת CO נמוכה של 136 גק"מ המאפיינת מנועים קטני נפח.

דגם נוסף שיהנה ממנוע זה יהיה ה-X3, שם יכלול השיפור חיסכון של 11% בצריכת הדלק עם 15.4 ק"מ לליטר סולר. נתון ה-CO מראה ירידה ל-172 גק"מ לעומת כ-200 במנוע הקודם. תיבת טיפטרוניק 6 הילוכים תוצע כאופציה לדגם זה שיגיע גם בגרסת M הכולל עיצוב ספורטיבי יותר.

יעילות דינמית עפ"י ב.מ.וו

פרט לסדרה 6 המחודשת ומנוע הדיזל החדש, תציג ב.מ.וו שינויים נרחבים בכל היצע דגמיה החל מסדרה 1 ועד לרכב השטח X5. עיקר השינויים יהיו במעבר לטכנולוגית 'יעילות דינמית' באמצעותה הצליחה ב.מ.וו לשפר את מרבית היצע המנועים שלה וזאת תוך שיפור גדול בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

פרט לצמיגים מופחתי חיכוך, עיקר השינויים נעשו באביזרים הנלווים למנוע, בדיוק כפי שעשו ב.מ.וו עם גרסת הדיזל למיני. כך ניתן למצוא אלטרנטור ומזגן אשר מופרדים מהמנוע בעת שאינם בשימוש בנוסף להגה כוח חשמלי שכבר מזמן הפך לסטנדרט. בנוסף, על מנת להפחית למינימום את השימוש באלטרנטור, מתבצעת טעינת מצברים אוטומטית הנעשית באמצעות אגירת אנרגית הבלימה. טכנולוגיה נוספת שעושה דרכה אל מנועי ב.מ.וו היא טכנולוגית 'עצור וסע' אשר יודעת לכבות את המנוע בעת עמידה והנעתו המיידית בעת עזיבת דוושת הבלם.

ולבסוף, מערכת חדשה נוספת תדע לשפר את ההתנגדות האווירודינמית על ידי סגירת פתחי יניקת האוויר של המנוע וזאת בהתאם לסל"ד. בנהיגה רגועה, כאשר מדובר בסל"ד נמוך, פתחי האוורור יהיו סגורים ויאפשרו להפחית את מקדם החיכוך האווירודינמי (גרר).

ומה זה נותן? מגוון הדגמים שיעשו שימוש במנועים אלה יכלול את סדרה 1, סדרה 3, סדרה 5, X3 ו-X5. התפוקה בחלק מהמנועים תישאר זהה ובחלקם תעלה עד ל-25%. השיפור בצריכת הדלק יעמוד בין 5% ל-24% וצמצום פליטת ה-CO תגיע עד ל-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully