וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש השובבים

ירון אדרי

29.6.2007 / 17:02

נוסחאות אף פעם לא משקרות. חולי הגה+מכוניות משופרות+מסלול מירוצים, תמיד יהיו שווים לכיף טהור

כיף להם שם בחו"ל, ועזבו לרגע את העובדה ששם יש כבישים טובים יותר ונהגים אדיבים יותר. אני גם לא מתכוון לכך ששם כל נושא התחבורה מנוהל בשכל והיגיון ולא על ידי חאפרים עם רישיון. אז למה אני בעצם מתכוון? אני מתכוון לפשטות שבה יכול כל חובב מוטוריקה וחולה הגה, לקחת/להשאיל/לשכור רכב ולהגיע אתו למסלול המירוצים הקרוב למקום מגוריו במטרה לראות מירוץ טוב. אתם יודעים מה עוד? על הפשטות שבה הוא גם יכול לעלות עם ריכבו למסלול ולנהוג עד אשר יגמרו לו הדלק או הצמיגים.

תראו למשל מה קורה בגרמניה. בשנה שעברה ערכה חברת 'IK מדיה' הגרמנית אירוע מיוחד במסלול המירוצים 'לאוסיצרינג', אירוע שזכה להצלחה כבירה. השנה החליטו בחברה לעשות זאת בגדול ובמיוחד לשם כך נסגר מסלול 'הוקנהיימרינג', אשר בין השאר משמש גם את סבב הפורמולה 1. לאירוע הוזמנו אך ורק מכוניות ששופרו על-ידי מיטב הסדנאות וכך ניתן היה לראות איך בזו אחר זו עלו למסלול מכוניות הב.מ.וו של 'AC שניצר', האודי של 'ABT' והמרצדס של 'לורינסר'. ולא רק התוצרת הגרמנית חרכה את האספלט. בין המכוניות ניתן היה לראות גם אסטון-מרטין בריטית משופרת מהמסד ועד התפחות וגם את גרסתה של סדנת ג'יאקוזו לרנו קליאו ספורט מצרפת.

גם חברות מסחריות כמו 'יוקוהמה', 'אייבך' ויצרנית מכוניות השלט 'טמיאה' לקחו חלק פעיל באירוע וחברת אלפיין דאגה לעשות לאורחים נעים באוזן מפתיחת האירוע בבוקר ועד לסגירתו עמוק בתוך הלילה. מה אני אגיד לכם, לא משעמם שם בחו"ל.

בנימה אישית כואבת

האירוע שערכה 'IK מדיה' לא היה יחיד מסוגו וניתן לספור על כף יד אחת את סופי השבוע בהם לא מתקיימים אירועים כאלה בשנה אחת וזאת מבלי להכניס לרשימה את המירוצים הרבים. וגם אם נמצא סוף שבוע "פנוי", תמיד אפשר לעבור את הגבול למסלול של המדינה השכנה.

אצלנו בישראל המצב בעייתי. אמנם גם אצלנו נערכים מפגשי רכב רבים מידיי סוף שבוע, אך כאן מדובר בעיקר על מפגשים בחניה שליד הבית או בתחנת הדלק המקומית. גם אירועים מוטוריים ניתן למצוא בישראל, אך לא בתדירות גבוהה כמו בחו"ל ואלה שכבר מתקיימים, לא תמיד נמצאים בתחום הלבן של החוק. טוב ככה זה אצלנו. במקום ללמוד מניסיונם של אחרים, כאן בטוחים שניתן להמציא את הגלגל מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully