וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יוסאנג MS3-250

סבטה קויפמן, ריידרס

1.7.2007 / 13:34

היוסאנג MS3-250 הגיע לישראל לצורכי תקינה. האם הוא עמד בתקינה המחמירה של סבטה קויפמן?

רכבתי השבוע על היוסאנג MS3-250 שהגיע לארץ לצורכי תקינה ומשמש בין השאר גם להדגמות. “קטנוע תקינה" נשמע מרשים נכון? צמד מילים שמביאות איתן יראת כבוד והרבה סקרנות. היה לי קשה לסרב למשימה שאליה שלח אותי העורך הרודה וחסר הרחמים שלי.

קטנוע 250 סמ"ק, 249 אם נהיה ממש קטנוניים. שני בלמי דיסק קדמיים, בלם דיסק יחיד מאחור, מערכת בלימה משולבת המפעילה גם את הבלם האחורי וגם את הבלם הקדמי, הזרקת דלק, קירור מים, מושב נוח, עיצוב מפתיע (מאד מפתיע) ותג מחיר שלא עובר את ה-20,000 שקלים. נתונים מבטיחים שהוכיחו את עצמם לאורך כל היום.

עיצוב ושימושיות

אני אתחיל מהעיצוב. כשהגעתי לאולם התצוגה לקחת את הקטנוע למבחן הזה, הסתובבתי סביבו כ-5 דקות בעיניים פקוחות לרווחה. מכל זווית שמסתכלים עליו, הוא מזכיר קטנוע מוכר כזה או אחר או כמו שאמר חברי הטוב - “זה נראה כאילו הכניסו כמה קטנועים לבלנדר וזה מה שיצא". האמת היא שיצא לא רע בכלל.

אהבתי במיוחד את העובדה שבאזור בו אני מורידה רגל ממדרך הרגליים לכביש, הקטנוע נעשה צר ומאפשר לקטנת קומה שכמוני להניח את כל כף הרגל על הכביש. כן, מי שמאותגר אנכית ייהנה ממנו במיוחד. הוא לא גבוה מדי ולא רחב מדי, הוא פשוט ב-ד-י-ו-ק. רגליות המורכב משתלבות באלגנטיות בפלסטיקה.

מדרך הרגליים נראה ומרגיש מרווח מאד אבל זאת רק אשליה. יש המון מקום לרגליים אבל להניח עליו ארגז יהיה קשה בגלל קימורים בעיצוב, אז לנו זאת בשורה, אבל לארגזים? להם לא יהיה מקום. לוח השעונים מפורט, קריא ונאה, תא כפפות ננעל מלפנים ויש בו שקע 12V. לא צריך יותר. מצאתי גם תא קטן מימין ללוח השעונים (שיכול לאכלס משקפי שמש) ובו נחבא פתח מילוי נוזל הקירור, לא המקום האידאלי לפתח הזה אבל ביננו כמה פעמים צריך לעצור ולמלא מים בקטנוע?

תא המטען מתחת למושב מרווח ויכול להכיל קסדה שלמה ומספר חפצים אישיים, כמו תיק בינוני. גם הוא, כמו תא הכפפות, נפתח באמצעות מנעול נפרד. קצת מסורבל אבל נסבל. מיגון הרוח של הקוריאני אכזב אותי. יתכן ורוכב בגובה ממוצע ומעלה ייהנה ממנו אבל לי היה תקוע הגבול העליון של המשקף באמצע שדה הראיה והרגשתי כמו צב שמשרבב את הראש כל הזמן למעלה בכדי לקבל ראות מלאה של הדרך. אבל שוב, בנומך שלי דברים בדרך כלל נראים אחרת.

ביצועים

אני רוצה לתאר את הכוח שלו וקשה לי למצוא את המילים הנכונות. בזמן רכיבה על הכביש מאיץ הקטנוע בצורה חלקה שלא משאירה ספק בכלל ביכולות שלו. הקטנוע משייט ב-110 קמ"ש בקלילות, וגם עובר את ה-140 קמ"ש אלא שאז הוא נשמע סובל מעט. בטורים נמוכים הקטנוע כנראה סובל במיוחד ומווברץ, כאילו מתחנן – "תמשכי כבר במצערת ונעוף מפה”. ממני לא צריך לבקש בקשה כזו פעמיים ואכן נעניתי לו ונהניתי מכל רגע. בכל זאת, מדובר ב-25 סוסים צוהלים. אך אליה וקוץ בה – ביציאה מהמקום יש שיהוי ארוך בהאצה שנותן תחושה מעט מאכזבת. האכזבה כאמור רק בשניות הראשונות אשר לאחריהן הנסיעה חלקה מאין כמוה.

אחיזת הכביש שלו הפתיעה אותי לטובה. האזורים המגורדים בנתיבי איילון לא היו מורגשים כלל וכלל. אחיזת כביש טובה מאד, בעיקר בזכות צמיגים גדולים ומתלים שבולעים את הקיפצוצים בלי מלח. אני לא יודעת למה אנשים מחמיצים פנים כשאומרים להם בלימה משולבת, אני אהבתי אותה. בלימה המשלבת את הדיסק האחורי עם הדיסק הקדמי השמאלי עושה את העבודה מצוין. בעיני הבלמים נהדרים ומספקים תחושת ביטחון שתתאים מאוד לרוכבים שלא רגילים להשתמש בשני המנופים.

בהרכבה הקטנוע משתף פעולה מצוין. מושב המורכב מרווח ונוח וגם המורכב נהנה. הבולם האחורי נענה בחפץ לב לתוספת המשקל ומתנהג כאילו שום דבר לא השתנה. בשתי מילים – הצליח להם!

סיכום

בכללותו נראה הקטנוע איכותי והמפרט הטכני מרשים, לכן קצת מציק לשמוע קרקושים ורעשים של פלסטיקה משוחררת. הרעשים יכולים לנבוע מהתעללות בקטנוע ואולי בגלל שכל היום רוכבים עליו ומדגימים איתו. אני מקווה שבקטנועים שיגיעו לארץ במהלך השבועות הקרובים השקט ישמע למרחוק. סך הכל מקטנוע שמרגיש איכותי לא מצפים לרעשים כאלה.

בשורה התתונה, נהניתי ממנו. הוא חזק, זריז ונוח. משתלב ומזגזג בין טורי המכוניות בעיר בלי כל בעיה ו"מרביץ" בכביש הבינעירוני בלי למצמץ. בגלל המחיר לא ניתן להשוות אותו ל-X8 של פיאג'ו או ל-XMAX של ימאהה, שניהם מהירים ונוחים, אך יקרים ממנו בהרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יוסאנג MS3-250, נתונים טכניים

מנוע: 249 סמ"ק, צילינדר אחד, ארבע פעימות, הזרקת דלק
הספק: 25 כ"ס
מערכת קירור: מים
מיכל דלק: 9 ליטר
משקל יבש: 158 ק"ג
מערכת בלימה: משולבת
בלם קדמי: שני דיסקים
בלם אחורי: דיסק יחיד
מחיר: 19900 ש"ח


* הכותבת, סבטה קויפמן, בוחנת דו-גלגלי באתר ריידרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully