וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אחת לב.מ.וו

1.7.2007 / 16:38

ב.מ.וו חושפת היום רשמית את גרסת הקופה לסדרה 1 הקומפקטית. שימושיות זו לא המטרה, אבל ביצועים כן

בשנת 2002 הציגה יצרנית הרכב מבוואריה את המכונית הקטנה והצעירה שבהיצע החברה – הב.מ.וו סדרה 1. כמו כל הדגמים האחרונים של ב.מ.וו, גם היא הציעה מראה שנוי במחלוקת עם עיצוב "משטחי להבה" שלא ממש הלהיבו רבים. בסדרה 1, העיצוב החדש היה מעט קשה יותר לבליעה בשל ממדיה הקטנים.

אולם, עם הזמן, התרגלנו אליה ולפני מספר חודשים גם סיפרנו לכם כי ב.מ.וו הציגה גם גרסת 3 דלתות להאצ'בק הקטנה, וזו נראתה מעט טוב יותר. כעת, בצעד צפוי אך לא ממש נחוץ, מציגה ב.מ.וו אחות נוספת למשפחה. כזו עם 3 שלתות (כבר היה לנו), אבל עם ישבן מאורך ואולי גם לא ממש נאה.

אנשי מחלקת העיצוב טוענים כי תא הנוסעים הוסט מעט לאחור והגג עוגל כדי להאריך לה את מכסה המנוע ולהקנות לה מראה ספורטיבי ועצבני משהו. בהמשך אליו, הדלתות קיבלו אקסטרה קימורים והתפיחה הקטנה מאחור בדמות ישבן קטן והספוילר, הם שעושים את רוב ההבדל הויזואלי. בנוסף לכך, ה-1 קופה מקבלת כסטנדרט את פגושי ה-M המוכרים של ב.מ.וו.

מתחת לבגדים

מתחת למכסה המנוע תציע ב.מ.וו מספר רב של מנועים ואלו יחולקו בעיקר ליבשות בהתאם לקהלים. כך למשל ידידנו מארה"ב יקבלו שני מנועים עיקריים – 128i ו-135i. הראשונה תציע מנוע 6 צילינדר בטור בנפח 3.0 ליטר חדש הנעזר בטכנולוגיית הוולווטרוניק כדי להציע 230 כ"ס ו-27.6 קג"מ.

המנוע השני, הוא אותו מנוע הזוכה בתואר מנוע השנה עם נפח של 3.0 ליטר, שני מגדשי טורבו, 300 כ"ס ו-41.4 קג"מ. זו כבר צפויה להיות מעניינת במיוחד לנהיגה שכן ההאצות בה מעמידה ל-100 קמ"ש נמשכות 5.3 שניות קצרצרות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, וזו אפילו לא גרסת ה-M.

שכנינו האירופים יכבלו כמובן מערך שלם של מנועי דיזל חסכוניים וגמישים – 120d עם 177 כ"ס, 230d עם 204 כ"ס ואליהם כצפוי יצטרף גם מנוע הבנזין עתיר הסוסים ה-135i.

הקבינה של הקופה נותרה זהה ברובה לזו המצויה בגרסה המוכרת. הדשבורד לא מציג מהפכות של ממש, אך הוא נראה היטב ויוקרתי מספיק כדי להצדיק את הסמל שבחזית. מרחב הישיבה תוכנן לאכלס ארבעה נוסעים (2+2) ולהם תהיה גישה מתוך תא הנוסעים לתא המטען.

בסעיף ההתנהגות, ב.מ.וו מבטיחים כי תכונות הניהוג המשובחות של מכוניות החברה לא ייעלמו בדגם זה, להפך, הן תתעצמנה. ראשית, את הכוח יעבירו המנועים באופן מסורתי אל הגלגלים האחוריים, אך שם הם יפגשו דיפרנציאל מהזן החדש המבטיח מסיעה חלקה ואף מהנה יותר בתנאים קיצוניים.

שנית, מתלי הסדרה 1 קופה עושים שימוש רב באלומיניום המפחית מאוד את משקלם וכן מעצים את התחושות העוברות אל ידי הנהג. כצפוי, ה-1 מצוידת בבקרות בטיחות אלקטרוניות, אך הפעם את אלו יוכל הנהג לבטל לגמרי, מבלי שאלו יתעוררו ויצננו את ההתלהבות. בנוסף לכך, ב.מ.וו מתכננת להציע כאופציה את מערכת ההיגוי האקטיבי המצוי בסדרה 5 – מערכת המסוגלת לשנות את יחסי ההעברה של ההיגוי בהתאם לתנאי הנהיגה.

הקופה תציע גם כסטנדרט 6 כריות אוויר ומושבים שתוכננו להפחית את נזקי צליפת השוט בזמן תאונה.

בהסתמך על מדיניות היבואן להביא לישראל את כל דגמי ב.מ.וו, סביר להניח כי אנו נזכה לראות לפחות את גרסאות הבנזין שלה כאן, יתכן אפילו שבתחילת שנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully