וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדלוק עצמי

ירון אדרי

2.7.2007 / 11:03

התקדמות בטכנולוגית הדלק החלופי. חברה בריטית הצליחה להסב מנוע סטנדרטי למנוע מימן

בזמן שייצרני הרכב עמלים על פיתוח מנועים אלטרנטיביים ודלקים מתאימים, הצליחה חברת 'ITM פאוור' הבריטית, בשיתוף עם אוניברסיטת הרטפורדשייר, לקבוע פריצת דרך משמעותית בתחום הנעת המימן. מהנדסי חברת ITM אשר מתמחה בפיתוח טכנולוגית מימן ותאי דלק, לקחו מכונית פורד פוקוס סטנדרטית ובעזרת שינויים קלים הפכו את מנוע הבעירה שלה למנוע מימני. במהלך הניסוי גמעה הפוקוס מרחק של 40 ק"מ כשהמנוע פועל על הגז בלבד וללא פליטת מזהמים.

ולא רק במנוע טיפלו ב-ITM. את הקושי שבהשגת המימן יפתור מכשיר אלקטרוליזה בייתי באמצעותו ניתן יהיה לפרק מולקולות של מים לגז מימן על ידי תהליך חשמלי. מכיוון שמים וחשמל נמצאים בכל בית, יכול כל אחד להציב מכשיר קומפקטי שכזה בחנייה הפרטית ובכך למנוע את הצורך בהקמת תשתיות ותחנות תדלוק מימן מסורבלות. יתרון נוסף בטכנולוגיה של ITM נמצא באופן אחסון המימן ובעוד שעד היום דיברו על מיכלים מיוחדים בהם הוא יאוחסן במצב צבירה נוזלי המחייב טמפרטורות נמוכות מאוד, כאן מדובר על מיכלים פשוטים בהם הוא יאוחסן כגז.

כמו ITM, חברות רבות עוסקות בפיתוח טכנולוגיות מימן כשהמתקדמת כיום היא ב.מ.וו עם גרסתה לסדרה 7. יתרונו הגדול של המימן טמון באגזוז. בעוד ששריפת דלקים קונבנציאונליים יוצרת גזי פליטה רעילים המזיקים לסביבה, שריפת המימן יוצרת אדי מים בלבד הנקיים מכל חומר רעיל. מנכ"ל ITM, ג'ים הית'קוט ציין את חשיבות הפרוייקט אשר יפחית את התלות בנפט ובדלקים המוכרים ויעזור למאבק באפקט החממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully