וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הצמיגים המהירה בעולם

ירון אדרי

3.7.2007 / 9:35

חברת הצמיגים קונטיננטל פיתחה צמיג חדש לשימוש יומיומי, שגם מאפשר נסיעה במהירות של 390 קמ"ש

בקצב הנוכחי, נראה שצריך לפתוח בוואלה! רכב מדור חדש לשיאי גינס. הפעם לא מדובר על מפגש או שיירה אלא על מכונית אחת בודדה ולה 4 צמיגים.

בעוד שבמירוצי המכוניות מגיעים הצמיגים למהירויות שלעיתים אף עוברות את רף 400 הקמ"ש, במכוניות נוסעים, גם במטורפות ביותר, מדובר בכ-50 קמ"ש פחות. את יצרנית הצמיגים קונטיננטל זה לא שיכנע ומשפחת הצמיגים הספורטיבית ContiSportContact Vmax קבעה שיא גינס כשהוכתרה כמהירה ביותר בעולם.

את השיא קבע גרמני בשם יאן פאתהאוור שנידב את הפורשה המשופרת שלו למשימה. יחד עם הצמיגים של קונטיננטל, עצר הגרמני את מד המהירות על 388 קמ"ש ובכך השיג שיא כפול וכעת הפורשה שלו היא המכונית המהירה בעולם המאושרת לנסיעה בכביש (מהירותה של הבוגאטי ווירון מעולם לא הוכתרה רשמית). פאתהאוור מחזיק בשיא נוסף משנת 2006 עת נהג במכונית קבריולה של פורשה במהירות של 380.5 קמ"ש.

יתרונו של הצמיג אותו פיתחה קונטיננטל מצוי בתרכובת הגומי ובפרופיל אשר דואגים שלא יתחמם יתר על המידה ויאבד מתכונותיו. בקונטיננטל מציינים כי התנהגות הצמיג והאחיזה שהוא מעניק, נותרים גבוהים גם בתנאים רטובים.

כיום, כשיצרניות המכוניות מציגות דגמים יותר ויותר חזקים, והסדנאות השונות דואגות לחזקם עוד יותר, טוב לדעת שתחום הצמיגים אינו נשאר מאחור. אחרי הכל, הקשר בין המכונית לאספלט מצוי באותן פיסות גומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully