וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחה ישראל: חם, ארוך ומהיר

רני פלג

3.7.2007 / 11:40

ראלי חרמון-אילת המסורתי לא יתקיים השנה. את מקומו כמרוץ השטח הארוך בישראל תופס – קחו אוויר – באחה ישראל פוינטר גולן-אילת

ראלי חרמון-אילת שנערך בשנים האחרונות התקבע בזירת "מסעות הניווט" המקומיים במעמד על של אירוע חובה לכל העוסקים בזירת המרוצים המקומית. הממדים, ההילה וההפקה המוקפדת של המרכז הישראלי לסיור מיתגו אותו ככזה. לאחר ארבעה אירועים שכאלה (2003-2006) החליט השנה מארגן הארוע, יקי שקרל, כי הוא לא יתקיים השנה. לדברי יקי, אירוע בגודל שכזה (100 צוותים השתתפו אשתקד), הנפרס לאורכה של מדינת ישראל, הופך לקרוב לבלתי אפשרי. הסוגיה המטרידה את יקי היא בטיחות המשתתפים, הקהל ועוברי אורח תמימים לאורך נתיב הראלי. הסיבות הנ"ל גרמו לשקרל להודיע על יציאה להפסקה בשנה זו ולחזור לאירוע המרשים בשנה הבאה.

משבצת "ראלי הניווט הארוך ביותר" נתפסה בזריזות על ידי ליגת ראלי-רייד, אשר תערוך בסוף חודש זה את ראלי באחה ישראל. עם נקודת זינוק במצפה גולני שבתל פאחר, נקודת סיום בנחל רודד בפאתי אילת ו-600 קילומטרים ביניהם, באחה ישראל הוא אכן ארוך. עם נותן חסות גדול (פוינטר) ורעב מקומי לאירוע בסדר גודל שכזה, צפוי כי הראלי ימשוך משתתפים רבים.

מסלול הבאחה יורכב מ-4 קטעי ספיישל וביניהם קטעי קישור. הקטע הראשון מתל פאחר עד תל קציר. הקטע השני מרמת סירין עד צומת ברקאי. הקטע השלישי מתל צפית עד צומת נאות הכיכר והקטע המסכם יתחיל בנחל אמציהו עד לנקודת סיום הראלי בנחל רודד. בניית מסלול המורכב מקטעים שכאלה מאפשרת לשמור על בטיחות המשתתפים, שאר זוכים למנוחה בין קטעי המסע ולאפשרויות טיפול בכלי הרכב. באופן זה גם מדלג המסע על פני אזורים צפופים ומאוכלסים מדי ואינו מחייב נסיעה על כבישים.

חברת פוינטר הנותנת חסות לאירוע תעמיד לצורך הראלי מערכת שליטה ובקרה, בעזרתה יוכלו מארגני הראלי וצוותי הסיוע של המשתתפים לעקוב אחרי מיקום המשתתפים בכל נקודה במהלך האירוע. גם אנשי שטח מן השורה, יוכלו לקחת חלק באירוע במסגרת קטגוריית "רייד", אשר משתתפיה ינועו על מסלול הראלי, אך בקצב איטי יותר וללא צורך בציוד ניווט או בטיחות מקצועי. קטגוריית "רייד" נוספת תהיה לטרקטורונים, אשר ינועו רק בקטעים 3 ו-4 מתל צפית עד אילת – 250 קילומטרים. לפרטים ולהרשמה לאירוע אפשר לפנות למארגן, נחום הימן בטלפון 052-8676200, או בדוא"ל: heyman@bezeqint.net.

* הכותב הנו עורך אתר השטח הישראלי 4X4

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully