וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת מסך ה-DVD

תומר הדר

5.7.2007 / 10:13

מחקר שערך ארגון הבטיחות הגרמני DEKRA מצא כי מסכי DVD במשענת המושב מסוכנים לילדים

DVD ברכב מעניק להורים שקט ושלווה בנסיעות ארוכות ומונע את מלחמות הבמבה והקטטות במושב האחורי. ואולם בזמן תאונה מכשיר זה עלול לפגוע בילדים היושבים מאחור.

במבחן שערך ארגון הבטיחות הגרמני DEKRA התגלה שבזמן פגיעה במכונית מאחור - במהירות נמוכה יחסית של 29 קמ"ש - התנתקו הרצועות שעיגנו את מכשיר ה-DVD למשענת הראש של המושב הקדמי. המכשיר פגע בראשה של הבובה - שהושיבו מאחור לצורך הבדיקה - וגרם לה לחבלות.

המכשיר המסוכן אינו זה המוטבע במשענת הראש של המושב הקדמי והמחובר אליה בחוזקה, אלא המכשיר שמחובר למשענת הראש באמצעות רצועות; מכשיר מסוג זה כולל בדרך כלל נגן DVD ומסך שמשקלם הכולל יכול להגיע לקילוגרם. בזמן תאונה הכוחות הפיסיקליים הפועלים על הרכב יכולים ליצור מצב שבו עוצמת הפגיעה של מכשיר מסוג זה שקולה לפגיעתו של עצם כבד בהרבה. מבדיקת TheMarker עולה כי מכשירים מסוג זה משווקים בישראל, ומחירם מגיע למאות שקלים.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "למשרד התחבורה לא ידוע על פגיעה בנוסעים כתוצאה מהתקנה של מסכי DVD ברכב. אין כיום שום מדינה בעולם האוסרת התקנת מסכי DVD מאחורי מושב הנהג. על הנהג חלה אחריות לוודא כי כל פריט ברכב, החל בכיסא לילדים או חפצים אחרים הנמצאים ברכב, לא יסכן את נוסעי הרכב במקרה חירום. משרד התחבורה יבחן את תוצאות הבדיקה המדוברת לכשיתקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully