וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הדולר

ירון אדרי

9.7.2007 / 10:51

ב-2008 תציין GM את 100 השנים להיווסדה. האספנים שבינכם יכולים להצטייד כבר כעת במטבעות לציון האירוע

אומרים שלמטבע יש שני צדדים. חברת 'National Collector's Mint' (מיטבעת האספנים הלאומית) מארה"ב מנסה להוכיח אחרת עם סדרה בת 3 מטבעות כמחווה ל-100 השנים לג'נרל מוטורס שיצויינו ב-2008. זה לא פלא שעל המטבעות מתנוססת דווקא הקורבט (Z06), מכונית הספורט האלמותית של היצרן האמריקני, אלא שבכל אחד מהם מצוי גימיק אחר.

המטבע הראשון בסדרה מתאפיין בצורה המשלבת בין צללית הקורבט למטבע סטנדרטי ובמיטבעה הלאומית גאים לספר כי זהו המטבע הראשון בעולם שמקבל צורה של מכונית. פרט לתבליט הקורבט Z06, מתנוססים בצידו האחד של המטבע הלוגואים הרלוונטים וערכו הנקוב לדולר אחד (למרות שבפועל הוא עשוי מכסף טהור ועולה 30 דולר). בצידו השני של המטבע ניתן למצוא את הג'אנט המקורי של הקורבט כשברקע המכונית עצמה.

גם במטבע השני בסדרה שוברת הקורבט את הכללים ואת הצללית המוזהבת ניתן להעמיד ב"תנוחת מירוץ". גם כאן מתנוססים הלוגואים המתבקשים ובצידו השני של המטבע מוטבע הג'אנט. ערכו של מטבע הכסף הוא דולר אחד ועבורו מתבקשים הקונים להיפטר מ-30 דולר.

ואם שני המטבעות הקודמים הוכיחו כי למטבע יותר משני צדדים, בא המטבע השלישי לשבור מוסכמה נוספת. על ידי לחיצה על לוגו הקורבט שבצידו האחד של המטבע, יאירו פנסי החזית של הקורבט המוטבעת בצידו השני. כך הופך המטבע לראשון בעולם שממש מסנוור עיניי צדיקים. למרות השכלול, מטבע זה זול ב-10 דולר מקודמיו.

מטבעות הקורבט קיבלו את אישורה של ג'נרל מוטורס לשמש כמטבעות הרשמיים לציון 100 השנים לחברה וחובבי המותג יוכלו להזמינם דרך אתר האינטרנט הרשמי של מיטבעת האספנים הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully