וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים שקטים חופרים עמוק

ירון אדרי

10.7.2007 / 7:36

על סדנת קלנרס סביר כי עדיין לא שמעתם. טוב, ככה זה כשבוחרים להסתייג מאסטרטגיית 'הסקס מוכר'

הנה סדנה חדשה עליה טרם כתבנו כאן בוואלה! רכב ושמה 'קלנרס ספורט' אשר מתמחה בשדרוג תוצרת ב.מ.וו מזה 25 שנים. כמו רבות וטובות, גם דרכה של סדנה זאת החלה במסלול המירוצים כשמייסדה הלמוט קלנרס קטף 3 פעמים את אליפות אירופה למכוניות סאלון יחד עם הב.מ.וו E30 מסדרה 3 אותה שיפר במו ידיו. בשנת 1991 קיבל הבן ראלף (נהג מירוצים מצליח בפני עצמו) את הובלת החברה שהמשיכה להתמקד גם בשוק שמחוץ למסלול המירוצים.

לסדנת קלנרס מגוון שיפורים לכל דגמי ב.מ.וו ומיני האחרונים וכן למגוון דגמי עבר. הפיתוח האחרון שלהם הוא לסדרה 3 כשבעיקר הם נמנעים מלהציג עיצובים קיצוניים כפי שעושות סדנאות אחרות כמו ABT, לומה וכדומה. חיצונית אמנם ניכרים ההבדלים בפגושים, החצאיות ובספוילר שנוסף לקצה תא המטען, אלא שהתוצאה הכללית בהחלט סולידית בהשוואה לדוגמאות אותן כבר ראינו אצל המתחרות.

שינויים ראדיקליים קצת יותר נעשים בתוך המנועים ופרט למחשבי ניהול מנוע חליפיים אשר מעלים את כוח מנועי סדרה 3 בכ-30%, ניתן למצוא גם ניתוח לב פתוח כפי שקיבלה ה-330i. לאחר שנפח המנוע הוגדל ל-3.2 ליטר, החליפו מהנדסי הסדנה את גל הארכובה, הטלטלים, הבוכונות, הקאמשפטים, מערכת הפליטה ומחשב ניהול המנוע בכדי לקבל 306 כוחות סוס, 35.4 קג"מ ותוספת של 30 קמ"ש למהירות הסופית. נכון, תוספת הכוח ביחס לשינויים אינה גדולה אולם בקלנרס יודעים כי האמינות, כמו במסלול המירוצים, חשובה לא פחות.

היבט נוסף המגיע מניסיון המסלול נמצא באפשרויות הרבות בהן ניתן לכייל את השלדה. בעלי סדרה 3 יכולים לבחור בין כיול המתאים יותר לחיי היומיום (באופן יחסי כמובן) אשר מתבטא במוטות מייצבים, מוטת קישור או קפיצי הנמכה. המהדרין יוכלו לקבל מערכות קויילאוברים מתכווננות להנמכה של עד 50 מ"מ.

גאוות היחידה של הסדנה נמצאת דווקא בחישוקי הסגסוגת המיוחדים פרי תכנונו של ראלף קלנרס. העיצוב המיוחד מאפשר את הורדת משקלם של החישוקים מבלי לאבד מחוזקם ולרשות הלקוחות עומדים שני דגמים במספר גוונים. גם כאן ניתן לראות כי הסדנה בוחרת שלא להשתגע ואת החישוקים ניתן להשיג במידה אחת של 19 אינטש.

ומה עם תא הנוסעים? פרט למוט הילוכים 'קוויקשיפט' ומספר חלקי קארבון, אין לקלנרס הרבה מה להציע. טוב, כבר הספקנו להבין שהם מתעסקים בעיקר ולא בתפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully