וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת מימן

ירון אדרי

11.7.2007 / 11:22

פורד ממשיכה לקדם את בשורת טכנולוגית המימן. השלב הבא, שיא מהירות עולמי עם הפיוז'ן 999

העתיד על-פי פורד טמון בדלק החליפי אלא שבניגוד לרובן של יצרניות הרכב בעולם, החברה האמריקנית חושבת קצת אחרת. בזמן שעיקר ההשקעה של היצרניות נמצא בדלק החלופי (ביודיזל, אתאנול וכדומה), בפורד מאמינים כי העתיד נמצא בטכנולוגית 'תא-דלק' (מימן) וכבר כיום הם מציגים מגוון רב של מכוניות קונספט בטכנולוגיה זאת. בין מגוון מכוניות הקונספט ניתן למנות את האיירסטרים והאינטרספטור וגם את נציגת חטיבת היוקרה לינקולן, ה-MKR, אשר הוצגו באירוע מיוחד בו ניתנה ההזדמנות לנהוג בהן.

השלב הבא באסטרטגיית המימן של פורד נמצא במדבריות המלח של יוטה. במהלך שבוע המהירות של בונוויל שייערך בחודש אוגוסט, תנסה פורד לקבוע שיא מהירות למכוניות תא-דלק עם הפיוז'ן 999. המכונית שנבנתה יחד עם סדנת המירוצים של ראש, תנסה לעבור את מחסום ה-200 מייל לשעה (כ-325 קמ"ש) ובכך להיות לראשונה שעושה זאת עם הנעת מימן.

בכדי לעמוד באתגר, לקחו המהנדסים את דגם הפיוז'ן הנמכר בצפון אמריקה וערכו לו שינויים מתאימים. אחרי שידוך המנוע, התפנו המהנדסים לשפר את המבנה האווירודינמי. מרכב הפיוז'ן הונמך כמעט עד לרצפה, הוסרו מראות הצד ומכיוון שמנוע זה אינו מצריך שימוש ברדיאטור המוכר, הוחלק הגריל. אלמנטים נוספים נוספו מאחור לשיפור היציבות במהירויות גבוהות.

הכינוי 999, אינו מעיד על כוחות הסוס במנוע (הערכות מדברות על כ-800 כוחות סוס) אלא על מחווה לדגם ה-999 איתו שבר הנרי פורד את שיא המהירות בשנת 1904 כשעצר את השעון על 91.37 מייל לשעה (קצת פחות מ-150 קמ"ש), מהירות מסחררת לאותה תקופה.

ההשתתפות באירוע חשוב זה היא חלק מרצונה של פורד לקדם את טכנולוגית המימן. לטענתה של פורד, המגבלה היחידה כיום נמצאת דווקא בתשתיות אשר אינן מאפשרות לציבור להשיג מימן בתחנות הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully