וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות לבנות בטוחות יותר

12.7.2007 / 10:26

ממחקר חדש של אוניברסיטת מונש וארגון ה-RAC האוסטרלי עולה כי מכוניות לבנות מעורבות פחות בתאונות

אם עד לרגע זה חשבתם שצבעה של המכונית משפיע ומושפע בעיקר מטעמו של בעליה, יש לנו חדשות בשבילכם. אוניברסיטת מונש וארגון ה-RAC האוסטרלי (Royal Automobile Club) מפרסמים תוצאות של מחקר חדש הקושר את צבעה של המכונית אל סיכויי המעורבות בתאונות דרכים.

לצורך מחקר זה, אספו הגופים נתונים מלמעלה מ-850 אלף מקרי תאונות באוסטרליה בין השנים 1987 ל-2004 אשר הסתיימו בפצועים לפחות, סיווגו אותן לפי חומרת הפציעות ובדקו את צבעי המכוניות המעורבות. את צבעים אלו הם חילקו ל-17 קבוצות צבעים (שחור, כחול, חום, זהב, ירוק, צהוב, אפור, לבן וכדומה).

התוצאות היו מדהימות: מכוניות אשר צבען לבן, היו מעורבות הרבה פחות בתאונות דרכים (באחוזים) ביחס לצבעים אחרים וגם חומרת הפגיעה בנוסעים הייתה נמוכה יותר. לדוגמה, מכוניות בצבע כסף הנחשב לפופולרי מאוד בעולם וגם אצלנו, היו מעורבות בשיעור של 10 אחוז יותר ממכוניות לבנות בתאונות דרכים וגם חומרת הפציעה בהן הייתה גבוהה יותר. הצבע השחור אשר מגדיל את כוחו בשנים האחרונות, קשור כבר ל-12 אחוז יותר תאונות ממכוניות לבנות וחומרת הפציעות במכוניות אלו הן מהגבוהות ביותר.

הסיבה לכך היא "ככל הנראה" קשורה לניראות של מכוניות אלה. מכוניות לבנות נראות טוב יותר (לא בהכרח מבחינת יופי) מאלו הכהות יותר. דבר זה גורם לנהגים הסובבים את מכונית זו לראותה טוב יותר וכן לדעת להגיב אליה בעת הצורך מהר יותר – לדוגמה סטייה מנתיב, אבדן שליטה או אף בעת עקיפה כאשר זו מגיעה ממול.

כאן אנו נשאל אתכם, האם אחרי גילוי ממצאים אלו, האם תשקלו בעת רכישת מכונית חדשה, לרכוש אחת בצבע לבן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully