וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוליכת 'על'

16.7.2007 / 10:24

האם המרדף אחר ניקיון הסביבה וביטול השימוש בדלק יהרוג את מכוניות ה'על'? בכלל לא בטוח

בחודשים האחרונים, אנו שומעים לא מעט רחשים בעולם הרכב אשר רומזים כי התקנות המחמירות אשר יכנסו בקרוב לתוקף בעניין הפחתת המזהמים שפולטות המכוניות לסביבה, עלולות לחסל את שוק מכוניות העל והספורט לגמרי. האם אתם מוכנים להיפרד משמות חלומיים כמו פרארי, למבורגיני ושאר אקזוטיקה? כנראה שזה לא יהיה נתון לשיקול לדעתנו.

אם תחזית זו תתגשם, בפני יצרניות מכוניות ה'על' עומדת הבחירה בין שני תרחישים: לומר יפה שלום ולהידחק אל ספרי ההיסטוריה, כמי שפעם היו כוכבות הכבישים ומושא הערצה וחלום של רבים, או שיהיה עליהן לפתח שיטות הנעה חדשות שמצליחות להיות חזקות וספורטיביות ובאותה מידה, גם שומרות על הסביבה. האם זה אפשרי?

מסתבר שכן. לפני כמעט שנה, סיפרנו לכם על חברה בריטית בשם PML אשר הצליחה לעורר מהפכה של ממש בהנעה חשמלית "ירוקה" לכלי רכב, כאשר הציגה מיני של ב.מ.וו הנעזרת במנוע חשמלי שמפיק 640 כ"ס ומקנה לה ביצועים מדהימים.

הישג זה ככל הנראה גרם למהנדסי החברה לשיכרון חושים, שכן הם החליטו לרתום את הטכנולוגיה הזו לכדי יצירת מכונית 'על' חדשה, שמלבד פסי גומי שחורים על האספלט, כלל לא תפגע בסביבה.

הפעם בחרו מהנדסי PML לבנות מכונית חדשה בעצמם, במקום להסתמך גוף של מכונית קיימת. אולם, קשה להסתיר את הדמיון מאחור לדגמי TVR, את חתך החזית ליגואר E טייפ ואת הפרופיל לדגמי מרכוס.

למרות הדמיון לאחרות, ה'לייטנינג' בנויה כולה מסיבי פחמן (קארבון פייבר) בטכנולוגיית מכוניות הפורמולה 1 ועל ההנעה אחראים ארבעה מנועים חשמליים שמפיקים יחד יותר מ-700 כ"ס. את הכוח יאגרו המנועים במצברי ליטיום חזקים וקלים והם יאפשרו ללייטנינג להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות ומשם להמשיך למהירות מרבית גבוהה אך לא ידועה עדיין.

מצברים אלו גם מאפשרים לה לנוע למרחק של 400 ק"מ על טעינה אחת, ויש לציין כי די בחיבור המכונית לשקע החשמל הביתי למשך 10 דקות, כדי להטעינה שוב במלואה ולבלות 400 ק"מ נוספים על הכביש. מהר יותר אפילו מהטלפון הסלולרי שלכם.

PML מציינים כי הגרסה המוגמרת הראשונה תעלה על הכביש בתחילת 2008 וכבר הצטברו בידיהם מספר הזמנות למכוניות הראשונות.

מה דעתכם, האם בקרוב נראה גם פרארי ולמבורגיני חשמליות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully