וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגות יד ביד

ירון אדרי

16.7.2007 / 11:23

איך אתם מחזיקים את ההגה, ביד אחת או בשתיים? מחקר חדש מגלה לכם על הקירבה בינכם ולבין המכונית שלכם

מה לא נאמר כבר על צורת הישיבה ברכב. אין צורך לספר לכם על הסטיגמות שמלוות את אותן נשים שיושבות קרוב להגה ומחזיקות אותו בשתי ידיים שלא יפול, ואותם גברים שבקושי נוגעים בהגה עם קצה ציפורן האצבע האמצעית ואת ראשם רואים דרך החלון של הדלת מאחור. מסתבר שיש סיבה לכך והיא לא טמונה במלחמת המינים. מחקר שנערך תחת הכותרת 'סודות החיים של המכונית ומה היא מספרת עלינו', נמצא כי אופן החזקת ההגה, ביד אחת או בשתי ידיים, מייצג את הקשר בין הנהג למכוניתו.

המחקר שנערך על ידי איאן מקראואי ופטר מארש, שניהם דוקטורים לפסיכולוגיה, ובמימונה של ב.מ.וו, מגלה כי נשים נוהגות להחזיק את ההגה בשתי ידיים לעומת גברים שעושים זאת ביד אחת. לדברי החוקרים, נשים רואות את המכונית כיישות בפני עצמה עליה יש לשלוט ולכן הן עושות שימוש בשתי הידיים. הגברים לעומתן, מתחברים למכונית בצורה יותר נינוחה כאילו הם יישות אחת ולכן הם משתמשים במינימום האפשרי, כלומר נוהגים עם יד אחת. עוד נמצא כי הנשים נוהגות לתת שמות למכונית, מה שמחזק את עובדת היישות האחרת לעומת החיבה שמעניקים הגברים שמראה על יחסים קרובים.

פן נוסף בו נגע המחקר מראה כי הנשים יותר מרוכזות בתהליך הנהיגה, לעומת הגברים שמנצלים אותה כ'זמן איכות' לעצמם בו הם עסוקים בתכנון המשך יומם.

אם ננסה להבין רגע את תוצאות המחקר וננסה להשליך ממנו על ההבדל בין הרצוי למצוי, נמצא כי אין מה לעשות, הנשים הן נהגות טובות יותר. המכונית היא אכן יישות בפני עצמה, אלא שאת החיים ליישות זאת נותן המחזיק בהגה. צורת הנהיגה הנכונה אשר מאפשרת לנו שליטה מקסימלית על המכונית, מחייבת אותנו לשבת במרחק סביר מההגה כששתי הידיים עליו בצורת תשע ורבע. בנוסף, הנהיגה היא תהליך מורכב המצריך ריכוז רב וגם כאן הנשים עושות את שצריך. רק השילוב בין השניים, יחד עם שיפור כישורי הנהיגה, יגרמו לנהגים לשלוט על המכונית בצורה טובה יותר. ומה לגבי הסטיגמות? זה כבר נושא למחקר אחר. אנתרופולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully