וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריזת חיסכון

17.7.2007 / 9:08

מבחן דרכים לפולקסווגן טוראן שעוזר למשפחה לחסוך וגם יודע להחנות את עצמו, בעצמו

לפני מעט יותר מחודשיים, כאשר נולדה ביתי הראשונה, הייתי בטוח שאני יודע די הרבה על עולם התינוקות ועל ה"תחזוקה" שלהם. ידע שהגיע בעיקר מצפייה בילדי אחיותיי גדלים בזה אחר זה. אז חשבתי לעצמי, נו, וכמה מסובך זה כבר יכול להיות? הרי אנו חיים 7 שנים בתוך האלף השלישי ואת חיתולי הבד החליפו הטיטולים, את ההנקה המסורתית החליפו בקבוקי אינסטנט ואת האחיזה הבלתי אפשרית בעת המקלחת בגיגית, החליף מתקן פלסטיק נוח גם לתינוק וגם להורה. אבל כמובן שטעיתי, כי איכשהו לחיים, יש נטייה להסתבך יותר מהצפוי.

הרשימה נמשכת כמובן וחלקה נוגע גם לרכב המשפחתי. במקרה האישי שלי, נאלצתי להיפרד מהפרטית-ישנה-ספורטיבית-משודרגת (מאוד)-בלי מזגן והגה כוח שטיפחתי במיטב הוני וזמני במשך 6 שנים ועברתי למשהו שמרגיע את סבא-סבתא הרבה יותר. כזה עם כריות אוויר, בקרת אקלים, בגאז' ו... טונה של שעמום. אבל אם אישתי מאושרת, אז לפחות אני ישן בשקט. אבל למרות כל הבלאגן, לפחות החיים המוטוריים הולכים להיות עוד קצת יותר קלים עם הטוראן החדש, שעבר לאחרונה רענון מסיבי.

כל מה שהמשפחה צריכה

המעבר מ"פחנוע" עצבני לקומפקטית השפויה שלנו היה מהלך מאוד מלהיב עבור אשתי. פתאום לא צריך להילחם עם ההגה בחניה וגם לא מזיעים בנסיעה בתוך העיר ולמרות זאת, הייתם צריכים לראות את הבעת פניה כשראתה לראשונה את הטוראן שהגיע אלינו למבחן. זה היה משהו כזה: "וואו איזה פנסים יש לו, וואו איזה בגאז' ענק, תראה תראה, יש לו שלושה כיסאות שלמים מאחור ואפילו עוד שניים שמתקפלים לרצפה...".

בגדול, מבזקים קטנים אלו מתמצתים טוב מאוד את הווייתו של הטוראן. זהו מיניוואן קומפקטי הבנוי על בסיס הגולף, רק מה שלא רואים זה שלצורך התאמתו למשפחות, המרכב הוארך בכ-27 ס"מ, התרחב בכ-5 ס"מ, גבה ב-15 ס"מ ובסיס הגלגלים התארך ב-10 ס"מ. כל זה יצר חלל מרווח למדי בתא הנוסעים, הן מלפנים והן בחדר הילדים מאחור.

בשורת המושבים השלישית, אשר מתקפלת מהרצפה וחזרה אליה יוכלו רק ילדים לשבת, אם גם שם מחכים להם מושבים גדולים ונוחים. רק כדאי לזכור שבדומה לרוב רכבי ה-7 מושבים, תא המטען מצטמצם לממדים זעירים בשימוש מלא במושבים.

מה שקצת פחות הלהיב היה העיצוב של תא הנוסעים. אין ספק שתא הנוסעים יכול היה להראות טוב יותר אילו היה בו עוד גוון צבע שאינו אפור. אולם, המושבים, גם אם מעט קשיחים, היו נוחים וחובקים מאוד ואת כולם ניתן לכוונן בהתאם לתנוחת הישיבה הרצויה.

נשק סודי

אחרי שנתתי לזוגתי ליהנות מהפונקציונליות של תא הנוסעים, הגיע הזמן לשלוף את הנשק הסודי של הטוראן – החניה האוטומטית. כן, מה שאתם שומעים, כמו הגרסה הבכירה של הלקסוס, גם הטוראן הזה יודע להחנות את עצמו ללא עזרת הנהג או הנהגת.

לצורך ההדגמה, יצאתי מהחניה, רק כדי לחזור אליה שוב, כשהטוראן עושה את העבודה. והאמת, זו הפעם הראשונה שאני נותן לרכב לקחת את ההגה מהידיים שלי ואפילו די נהנה מזה. מה שיש לעשות, זה לעמוד במקביל לרכב מאחוריו מעונינים לחנות וללחוץ על המתג שמאחורי ידית ההילוכים. ברגע זה, על המסך הקטן שבלוח המחוונים מופיעה הבקשה לשלב להילוך אחורי וכל שנותר זה להרפות בעדינות מדוושת הבלם. ואז, ההגה החשמלי של הטוראן מקבל חיים משל עצמו – הוא מתחיל להפנות את עצמו לכיוונים הרצויים ואחרי 3 שניות זה נגמר – הטוארן בחניה בלי שעשיתם דבר. בעצם מלבד לשלב ל-P ולמשוך את בלם היד.

אישתי כמעט והתעלפה מאושר – האם זהו ה"משיח" של מצוקת החניה בתל-אביב? יכול מאוד להיות שכן.

טיול משפחות

עכשיו הגיע הזמן לצאת לכביש, אבל לא לפני שנתנו לטוראן לחנות את עצמו פעם אחר פעם, ושוב פעם, רק כדי להאמין שזה קורה. פה למעשה, אין הפתעות או דראמות – הטוראן מתנהג בדיוק כפי שהוא אמור להתנהג – הוא בטיחותי, נעים ובעיקר שקט ברוב תנאי הדרך.

כיאה למוצאו הגרמני, נוחות הנסיעה שלו נעה על הצד הנוקשה של הסקאלה, אבל קשיחות יחסית זו תורמת מאוד ליציבות הגוף ולאחיזת הכביש הגבוהה. גם בפניות הדוקות יחסית ובמהירות שבחיים לא תעזו לתקוף פניה כאשר הזאטוטים ברכב (אחרת האישה תתחיל לצרווווחחחח), הטוראן נשאר יציב, בטוח וצפוי, בייחוד כאשר על הכל מפקחת בקרת היציבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הגודל לא קובע

כמו הגולף TSI, גם הטוראן קיבל את המנוע המופלא – אותו מנוע חדשני בנפח 1.4 ליטר אשר מפיק 140 כ"ס בעזרת שימוש במגדש 'על' ובמגדש טורבו גם יחד. מנוע זה החליף בארץ את מנוע ה-2.0 ליטר שהוצע בעבר ולמרות ההבדל המשמעותי בנפח, הטכנולוגיה החדשה גורמת לטורן החדש להיות מהיר בהרבה מקודמו.

9.8 שניות זה מה שהמיניוואן הזה זקוק כדי להאיץ ל-100 קמ"ש והוא אף מסוגל להתקרב למהירות מרבית של 200 קמ"ש. לכך גם אחראית תיבת ה-DSG המצוינת בזכות עצמה. למי שלא מכיר, מדובר בתיבת הילוכים רובוטית מתקדמת עם שני מצמדים ושישה הילוכים אשר מצליחה לתפקד מהר וחלק יותר מכל תיבה מוכרת אחרת בשוק.

השילוב של שני אלו יחד בהחלט עולה יפה גם בגולף TSI שפגשנו בעבר וגם בטוראן TSI שאנו פוגשים כעת, למרות שמשקלו של הטוראן מגיע כבר לכדי 1,500 ק"מ, לפני דלק, נהג, אימא, תינוקת, עגלה, תיק, צעצועים וטיטולים. אולם, כמעט שלא נתקלנו במצב בו חסר לנו כוח ולכך יש חשיבות עצומה בכל הקשור לבטיחות אקטיבית (היכולת לסיים עקיפות בזמן קצר).

העיקרון המנחה בשימוש במנוע קטן נפח היה כמובן חיסכון בדלק ואכן בשיוט הציג מחשב הנסיעה צריכת דלק נאה של כ-15 קילומטרים לכל ליטר ובנסיעה עירונית כ-10 ק"מ לכל ליטר, אולם, בסיום המבחן, כאשר הגענו אל השקלול הסופי, צרך הטוראן ליטר אחד של דלק לכל 9 ק"מ בממוצע. לא מדהים ובהחלט מפספס את נתון היצרן, אבל גם לא רע בהתחשב במשקל הנוסף והרגל הכבדה.

סוגרים, הולכים

בגמר נסיעת המבחן גילינו שהחיים באמת נעשו קלים יותר למשפחות צעירות עם הטוראן. כאמור, יש בו מספיק מקום כדי להכיל את כל מה שהעוללים צריכים, והם צריכים המון דברים, תא הנוסעים שלו מרווח בכל קנה מידה והוא גם עשיר באבזור בטיחותי שלא כדאי לוותר עליו והכי חשוב, הוא יודע להחנות את עצמו.

בניגוד לאביזרים אחרים למשל, החניה האוטומטית אינה עוד סתם גימיק צרכני, אלד דבר שבאמת עובד יפה ואני משוכנע, שגם אם אתם אלופי העולם בחניה במקביל (למדרכה), עדיין תשמחו לתת את השליטה לאלקטרוניקה וליהנות מיתרונותיה. אם כבר לוקחים לי את ההגה מהידיים, אז שייקחו אותו בחניה.

אבל כצפוי, לתענוגות יש מחיר. הטוראן המחודש יקר במעט מקודמו ומחירו מתחיל מ-167 אלף שקל עבור גרסת ה-TSI ברמת אבזור בסיסית ויכול להגיע עד כדי 190 אלף שקל בגרסת האבזור הבכירה לאותו מנוע. לא זול, בייחוד שבפחות כסף אפשר למצוא מיניוואנים קומפקטיים נוספים, גם אם הם נותנים בתמורה מעט פחות צעצועים ואופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully