וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה - ליפאן 125 קאסטום

אורן קוזלובסקי, ריידרס

17.7.2007 / 13:23

אופנוע הקאסטום 125 סמ"ק של ליפאן הגיע ולא יכולנו להתאפק לרכוב עליו, אז לקחנו טעימה ראשונה

כל כך הרבה אופנועים וקטנועים הגיע השנה מסין. קאסטומים קטנים, קוריאנים וסינים הציעו עצמם בזול לרוכבים צעירים, מותגים חדשים, יבואנים ששינו את השוק שהכרנו והשוק פורח. אנחנו כבר לא מתרגשים מכל אופנוע חדש שנוחת והיום צריך כבר יותר מחיוך כדי שנרוץ ונתנפל על אופנוע 125 קטן בהתלהבות של ילדים בני 6.

את הליפאן 125 קאסטום ראינו שניה לפני שנלקח למשרד הרישוי. על האופנוע הייתה לוחית רישוי לבנה אדומה "במבחן", ביקשנו להוריד אותו עבורנו במגרש החניה הגדול בקיבוץ גלויות רק כדי לצלם ולפרגן לחברת IFI על האופנוע החדש. הורדנו, הכנו מצלמה והתנענו כדי לשמוע את מנוע הסינגל הקטן. רק עלינו כדי לצלם את יחס הגדלים בינו לבין רוכב לא גבוה, ורק שילבנו לראשון כדי לשמוע את הקליק.

10 דקות אחר כך

10 דקות מאוחר יותר כבר נראו סימני שיפשוף על האגזוז, מדרכי הרוכב והרגלית. לא הפלנו או הזקנו חס וחלילה, אנחנו לא עשינו כלום, זה האופנוע ששיתף פעולה מעל ומעבר למצופה וביקש לטעום עוד ועוד מהאספלט של המגרש. האופנוע הזעיר כל כך קל לרכיבה וחסר כל יומרות עד שאי אפשר היה להוריד אותנו מהמושב.

כמו כל האופנועים הסינים גם הליפאן 125 הקרוזרי, מצועצע ומנסה להרשים חיצונית. פנס גדול במיוחד, מהסוג שאפשר להסתרק מולו בחמישייה ועדיין לראות בבירור ימינה ושמאלה, נוריות חיווי להילוכים ושפע של שעונים המספקים כל מידע חיוני וגם פרטים לא חיוניים, מצב הטעינה למשל. בניגוד לשאר אופנועי הקאסטום הקטנים, אין כאן מנוע V אלה סינגל מקורר מים, שעובד חלק עם תיבת 5 הילוכים שביומה הראשון (רק 2 קילומטר על השעון) עבדה יפה מאוד.

סגורים בכלוב

לא יכולנו לצאת עם האופנוע מהמגרש, אבל בתוכו פשוט קיבלנו יותר ממה שציפינו. איכות הרכבה גבוהה בהרבה משאר אופנועי ליפאן שראינו עד היום. היגוי נעים ובטוח, יציבות בקו ישר ובהטיה בכל זווית שביקשנו, עד מגבלת הרגליות, כמובן. בשביל אופנוע שיעלה לצרכן פחות מ-19,000 שקלים כולל בולים ואגרות רישוי, ציפינו לפשרות רבות יותר בנוחות וביצועים.

אנחנו מחכים לסיום תהליך הרישוי ולהפשרת האופנוע לרכיבות מבחן, אז נוכל להתרשם ממנו ממש ברכיבה עירונית ובין עירונית. עכשיו אחרי ההתנסות החיובית אנחנו גם מחכים לאופנוע חדש נוסף שאמור להגיע בשבועות הקרובים. לדברי דניאל ברקו, מנכ"ל IFI, הדו גלגלי הבא שיעלה על כבישי ארצנו ישאיר את כולנו פעורי פה ויפתיע אפילו את יבואני האופנועים היפנים הוותיקים. עם הצהרות כאלה אנחנו לא יכולים להישאר אדישים.

*הכותב, אורן קוזלובסקי, הוא עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully