וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: סכנה בכחול

ירון אדרי

17.7.2007 / 16:01

האורות הכחולים המהבהבים של המשטרה ממש מכאיבים בעיניים בשעות החשיכה, אז למה לא לכבות אותם?

אם תשאלו ישראלי מדוע הוא עושה דבר מסויים, גם אם הוא לחלוטין מיותר, סביר להניח שתזכו לאחת משתי תשובות: "כי אני יכול" או "מה איכפת לך". אם תגידו לישראלי שהדבר שהוא עושה יכול לסכן אותו ואת אחרים, תזכו גם לקבל תשובה בסגנון "למה מי אתה שתגיד לי מה לעשות". עכשיו, דמיינו לעצמכם שאותו ישראלי הוא גם שוטר, והמרחק לדו"ח הוא קצר.

את תופעת הדאווין הישראלי כולנו מכירים ומה לעשות, גם כולנו חוטאים בה בצורה זאת או אחרת, אלא שיש מקרים בהם אותו 'ניפוח חזה מחזק אגו' יכול להוות סכנה וזהו בדיוק המצב לו זוכים הנהגים בכבישי הארץ כאשר הם נוסעים במסמוך לניידת משטרה. אותם לובשי מדים, אלה אשר אמונים להגן עלינו מעצמנו, הם אלה שלרוב מסכנים אותנו ואין אני מתכוון לזלזול המתבטא באי שימוש בפנסי האיתות או באי ציות לחוקי החנייה. מעטים הם המקרים בהם נעות ניידות משטרה כשאורותיה הכחולים כבויים, גם כשהיא לא בתפקיד וחבל.

מייד עם היכנסו לניידת, חייב השוטר התורן על פי הוראות המפכ"ל להדליק את ה'צ'אקלקה' עוד בטרם הניע, כאילו מבקש להכריז ברוב חוצות "שימו לב, אני כאן ויש לי אקדח". אלא שאותו פנס מהבהב מהווה סכנה מדרגה ראשונה. ריצודו של הפנס בקצב של כ-2 הבזקים בשנייה, אינו עושה טוב לעיניו ולמוחו של הנהג. מחקרים רבים הראו כי הבזקים חזקים עלולים לגרום לפגיעה באיברים אלה. בעבר נמצא כי האורות בהם משתמשת המשטרה עלולים לגרום להתקפי אפילפסיה לסובלים מכך, מה שהצריך החלפתם בעלות כספית גבוהה ומיותרת.

בשבוע שעבר, עת נסענו אני וזוגתי בדרכנו מעמק האלה לתל-אביב, נאלצנו לנסוע אחרי רכב משטרתי שככל הנראה אינו היה בתפקיד חירום (אחרת הוא לא היה משכיב את המושב ומדבר בטלפון בזמן שנהגו נוהג במהירות שאינה עולה על המותר). הכבישים הצרים והמפותלים בואך מחלף שער הגיא, לא איפשרו לתפוס מרחק מאותו רכב וגם כשכבר נכנס רכב ביננו, עדיין יכולנו להרגיש באותו הבהוב חזק. אנחנו, יחד עם שאר נהגי הכביש, נאלצנו לסבול עינוי זה מספר רב של קילומטרים. זוגתי, שנהגה באותה עת, החלה להתלונן על כאבי ראש, כמו דקירות ברקות, אשר הפריעו להמשיך בנהיגה. לא היתה ברירה אחרת פרט לקוות שבשלב מסויים הוא ירד מהכביש או שנגיע סוף סוף לכביש 1, שם נוכל לעוקפו. גם אם היינו יורדים מהכביש ומאפשרים לו לתפוס מרחק, זה לא משנה את העובדה כיוון שנהג אחר היה סובל מהבעייה. את הזמן שהיינו אחריו ניצלתי להנצחת הניידת במצלמה (ללא פלאש כמובן).

ונשאלת השאלה, מדוע לא עושה המשטרה שימוש יעיל באורות, כזה שאינו מהווה סכנה בטיחותית, כמו שעושים למשל אלה בארה"ב להם דאווין לא פחות גדול. שם, משתמשים במהבהבים רק כאשר באמת יש צורך בכך ואם מאחוריך נדלקים לפתע האורות, אתה גם יודע שאתה הוא העבריין ולא צריך לעסוק בניחושים המוציאים אותך מריכוז. אנחנו קוראים לזה שימוש במוח ולא בכוח, משטרת ישראל יכולה לקרוא לזה עוד דרך להפקת דוחות איכות. ושלא תבינו לא נכון, לפעמים עושה המשטרה עבודה טובה, אלא שהיא יכולה לעשותה חכם יותר.

אז אל תתנו לקברניטי המשטרה לעבוד עליכם. השימוש באורות המהבהבים שבא להגביר את נוכחותה של המשטרה לא רק שאינו תורם לבטיחות, אלא הוא אף מסכן את המשתמשים בדרך, על אחת כמה וכמה כשמדובר בניידת תנועה שם זה כבר ממש דיסקוטק. מדוע דווקא אותם אנשי ציבור שאמורים לעבוד בשבילנו, חושבים שאנו אלה העובדים בשבילם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully