וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבת הכלאיים

18.7.2007 / 10:00

בפעם הראשונה, טויוטה סופרה בעלת מנוע היברידי מנצחת במירוץ למכוניות GT ביפן בזכות תוספת הכוח והחיסכון בדלק

מכוניות היברידיות נתפסות לא פעם ככאלה שמוותרות לגמרי על סעיף הביצועים מתוך הרצון לשמור על הסביבה. אולם, במירוץ ה'טקאשי' האחרון שנערך ביפן, הצליחה טויוטה סופרה המצוידת במנוע היברידי – כזה המשלב מנוע בנזין רגיל עם מנועים חשמליים, לכבוש את המקום הראשון על הפודיום.

בזכות ההשתתפות במירוצים מסוג זה, מהנדסי טויוטה מקווים שהידע שיצטבר על המסלול – בשיפור יעילות ונצילות המערכות החשמליות ובעיקר בהפחתת משקל המצברים, יגיע גם אל המכוניות ההיברידיות הסדרתיות של החברה, כמו הפריוס המפורסמת.

מכונית המירוץ של טויוטה למירוצי הסופר GT, היא הסופרה GT שכל ילד וודאי מכיר. זו עברה שינויים נרחבים כדי שתוכל לקבל לתוכה את הדור השני של המערכת ההיברידית למירוצים, אשר שופר משמעותית ביחס לדור הראשון, בעיקר בכל הקשור לניצול, שימוש ואגירת הכוח החשמלי. למכונית זו נוספו שני מנועים חשמליים גם בגלגלים הקדמיים בהספק של 10 קילו-וואט (13.4 כ"ס) והם משמשים בעיקר לצורך טעינת המצברים בזמן בלימה. בגלגלים האחוריים לעומת זאת הותקנו שני מנועים חשמליים המפיקים כבר 150 קילו-וואט (201 כ"ס).

כמו כן, בשל העובדה שמכונית מירוץ מאיצה ובולמת בחוזקה באופן תכוף, מהנדסי טויוטה החליטו לוותר על הסוללות הקונבנציונליות ואותן להחליף בקבל נטען, אשר מסוגל לאגור כוח ולפרוק אותו במהירות אל המנועים החשמליים.

בנוסף למנועים החשמליים, הסופרה הזו עדיין משתמשת במנוע בנזין בנפח 4.5 ליטר שמפיק 480 כ"ס ב-6,800 סל"ד ו-52 קג"מ ב-5,600 סל"ד, כך שכוח לא חסר לה. בטח לא כשמשקל הגוף עומד על 1,080 ק"ג בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully