וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת WRC שנייה לפוקוס

ירון אדרי

18.7.2007 / 10:14

136 כוחות סוס אינם מספיקים למהדורת WRC לפורד פוקוס. 225 כוחות סוס נשמעים הרבה יותר טוב

לציון זכייתה באליפות העולם ליצרנים במרוצי הראלי לשנת 2006, הוציאה פורד מהדורה מוגבלת של הפוקוס תחת השם המתבקש WRC-S. הפוקוס שהוצגה על ידי נהג הראלי מרקוס גרונהולם בתערוכת הרכב בברצלונה רק לפני כחודש, עשתה שימוש במרכב 3 דלתות ובמנוע ה-2.0 טורבו-דיזל בעל 136 הסוסים. ייתכן שמספר הסוסים המועט יחסית, לא עמד בקו אחד עם ציפיות קהל הלקוחות הפוטנציאליים, אחרת אין דרך להסביר מדוע החליטו בפורד להשיק דגם נוסף, חזק יותר.

גרסת הספורט לפוקוס, ה-ST, זכתה לתשבוחות רבות עת הוצגה וכעת היא זאת שמקבלת מהדורת WRC. עם מנוע טורבו בנפח 2.5 ליטר, 5 בוכנות, 225 כוחות סוס, 6.8 שניות ל-100 ו-241 קמ"ש מירביים, נשאלת השאלה מדוע לא עשו זאת פורד מלכתחילה?

גרסת ה-WRC המעודכנת תקבל תוספות אווירודינמיות לפגושים ולחצאיות הצד ויצורפו לה מדבקות מיוחדות שייחדו אותה מהגרסה הרגילה. בנוסף, חישוקי סגסוגת של OZ בקוטר 20 אינטש וקיט הנמכה 15 מ"מ של אייבך ישפרו את התנהגותה הדינמית עוד יותר. מבפנים, פרט לחתימתם של נהגי פורד הרשמיים, מרקוס גרונהולם ומיקו הירבונן, לא יהיה הבדל בין ה-WRC ל-ST הרגילה.

בניגוד לפוקוס WRC דיזל שיוצרה ב-666 יחידות, הגרסה החזקה תיוצר במהדורה מוגבלת יותר שתכלול 50 יחידות בלבד. המחיר באירופה יעמוד על כ-37 אלף יורו (קצת יותר מ-200 אלף ש"ח לפני מסים), 8,000 יורו יותר מה-ST.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד
  • wrc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully