וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נפרדים מהליסינג

ליאור גוטמן

18.7.2007 / 10:39

הערכות: עובדים לא יחזירו את המכונית הצמודה גם אם השווי יועלה ל-2,300 שקל

לא מעטים בענפי ההיי-טק והליסינג הופתעו מהפרסום אתמול ב-TheMarker שלפיו נמצאה הסכמה עקרונית בין משרד האוצר לבין ועדת הכספים בעניין גובה זקיפת המס בגין רכב צמוד. נועם קום, יו"ד פורום נוהגים היי-טק, אומר כי שמח לקרוא שהמתיקו מעט את רוע הגזירה.

"2,300 שקל זה לא 2,770, וזה גם סוג של פיצוי", הוא מוסיף בהתייחסו לפרסום בעניין זקיפת המס לרכב צמוד מקבוצת שווי השימוש השנייה (מאזדה 3, פורד פוקוס).

לדברי קום, עובדים לא יחזירו את הרכב גם ברמות המחיר הללו, בעיקר שבישראל עדיין לא נמצאה החלופה לרכב צמוד: "רק מי שגר קרוב לעבודה ונוסע פחות מ-20 אלף ק"מ בשנה יחזיר את הרכב. השאר חייבים אותו לצורכי עבודה שוטפת".

בניגוד לדעתו של קום, חלק מעובדי ההיי-טק מתרעמים על עסקת החבילה. "אני לא מאמין שיתנו הקלות במס בתמורה להעלאת שווי השימוש", אומר ד' מחברת טקסס אינסטרומנטס. לדעתו, מדובר במס שפתיים של ועדת הכספים: "בסופו של דבר האזרח הקטן יידפק, אבל לדעתי רוב האנשים לא יחזירו את הרכב, למרות ההעלאה".

ו' מחברת מטריקס מסביר שהכל תלוי בכמות הכסף שתישאר בידיו בסוף החודש. "אם החשבון ייצא מאוזן אז לא אכפת לי שיעלו את שווי השימוש", הוא אומר.

י' מחברת אורנג' מעלה הרהורים לגבי כדאיות האחזקה, אולם לדעתו לרוב העובדים לא תהיה ברירה אלא להשאיר את הרכב הצמוד ברשותם. "אני לא יכול לוותר על הרכב", הוא מסביר. "אני גר רחוק, יש לי שני ילדים, צריך להגיע לחוגים ולעבודה - כנראה שאבלע את הצפרדע ואשתוק". י' מייחל למאבק של אנשי ההיי-טק ברוע הגזירה: "צריך שתקום צעקה בעניין".

המפסידות הגדולות מעסקת החבילה המתרקמת הן חברות הליסינג: אמנם שווי השימוש לא יעלה כפי שציפו והעובד אף יקבל החזר באמצעות הקלות מס, אבל אין ודאות שההחזר הכספי לעובד יופנה לתחזוקת הרכב.

"ההסכם לא משרת את האינטרס שלנו", אומר מוני בר, יו"ר איגוד חברות הליסינג. "אדם שיש לו כסף פנוי עלול להחליט להשקיע אותו במקום אחר". בר מאמין שגובה ההעלאה יהיה נמוך מזה שפורסם.

לעומתו מנכ"ל הרץ, דני שמעוני, מחזיק בדעה הפוכה: "סכום של 2,300 שקל הוא משהו שהציבור יתרגל אליו. הדיון בסוגייה עובר כעת מהכנסת אל המעביד, שיאלץ להתמקח אל מול העובד שלו".

לדבריו, פרסום הסכום דווקא יעשה סדר בענף: "סוף סוף יודעים מה רוע הגזירה, ואפשר להמשיך הלאה. חברות שחיכו עם ההזמנות שלהן עד עתה יכולות להמשיך בפעילותן השוטפת, עם ההתאמות הנדרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully