וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא ל-TDI

ירון אדרי

21.7.2007 / 12:30

אודי מחזקת את כוחה בתחום מנועי הדיזל. הדור החדש של מנועי ה-TDI יהיה חזק יותר ובעיקר נקי יותר

אחרי טכנולוגית הבלומוושן אותה הציגה חברת האם פולקסווגן, מציגה גם אודי את הפירוש שלה למנועי טורבו-דיזל נקיים, חסכוניים וחזקים שלדבריה יהיו הראשונים מסוגם בעולם.

מאז הצגת גרסת ה-TDI הראשונה בשנת 1989 ועד ל-R10 שאך לפני חודש ניצחה את מירוץ 24 השעות של לה-מאן, יצאו ממפעל אודי באינגולשטאט מעל ל-4.5 מיליון מכוניות מונעות במנוע הטורבו-דיזל. כבר אז, לפני כמעט 20 שנה, סימנה אודי את הדרך לעתיד מנועי הדיזל וגם כעת היא מובילה עם טכנולוגיות חדשות כשהמטרה העיקרית - מנוע נקי וחסכוני יותר.

מנועי ה-TDI החדשים שיושקו במחצית השנייה של 2008, יציגו שינויים טכנולוגיים רבים. תא הבעירה המנוטר על ידי חיישנים בשילוב עם מזרקים פיאזואלקטריים בלחץ של 2,000 באר, יאפשרו בעירה אופטימלית בהתאם לעומסים הפועלים על המנוע לקבלת נצילות מקסימלית. מערכת פליטה חדישה תאפשר מיחזור של גזי הפליטה במגדש הטורבו ויחד עם ממיר קטליטי ולוכד חלקיקים חדשניים, יעזרו להפחית את פליטת ה-NOX ב-90%. תרומה נוספת תתקבל בזכות הפחתת מקדם הגרר של המרכב, התאמת צמיגים מופחתי התנגדות לגלגול, תכנון יעיל ליחסי ההעברה בגיר וחיווי הממליץ לנהג באיזה הילוך לנסוע (כפי שכבר הוצג ב-A5). החיסכון הממוצע בדלק מדבר על שיפור של 35%.

אודי אינם שוללים שימוש בטכנולוגיות נקיות נוספות כמו מנוע היברידי (ב-2005 הוצגה Q7 היברידית), מנועי גז טבעי מבוססים על מנועי ה-TFSI (הפחתה של 20% בפליטת ה-CO2) וגם מנוע ביואתאנול E85 (הפחתה של 75% בפליטת ה-CO2). כל אלה בנוסף לדור החדש של מנועי הבנזין TFSI שכבר משווקים עם מכוניות החברה.

מנוע ה-TDI הראשון שיצא לשוק הוא ה-V6 בנפח 3.0 ליטר. מנוע זה מפיק 240 כוחות סוס ולרשותו עומדים 56.1 קג"מ. עד לשנת 2010 תיישר אודי קו עם וכל דגמיה שיקבלו את מנועי ה-TDI החדשים בנפחים השונים.

ומה בעתיד? אחרי שהמהנדסים יפיקו את המירב מהטכנולוגיות הקיימות כיום, הם מקווים להיעזר באמצעים משניים כמו למשל מערוכת ניווט אשר ימליצו על כבישים בהם צריכת הדלק חסכונית יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully