וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה אתאנולית

ירון אדרי

22.7.2007 / 9:37

קצב מכירות ה'הביו-פאוור' של סאאב עולה מיום ליום. כ-1,500 מכוניות נמסרות מדי חודש בשוודיה בלבד

אמרתם סאאב, אמרתם טורבו. זה מה שייחד את החברה השוודית במרוצת השנים ונראה כי המגמה הולכת להשתנות. חובבי סאאב הסירו דאגה מליבכם, זה לא שהמכונית שלכם איבדה פתאום מזוהרה, היא פשוט הלכה והתקדמה יחד עם השנים.

בשנת 2005 השיקה סאאב את ה-9-5 'פלקס-פיול', מכונית הביואתנול E85 הראשונה שלה אשר זכתה להכרה והצלחה בין-לאומית. שנתיים אחרי, נראה כי ההשקעה בפרוייקט שקיבל את השם 'ביו-פאוור' השתלמה ולא רק לאיכות הסביבה.

מאז השקת דגמי ה'ביו-פאוור' של ה-9-5 ומאוחר יותר גם ה-9-3, נמכרו בשוודיה בלבד כ-18,000 מכוניות 'פלקס-פיול', 7,000 מהם בחמשת החודשים הראשונים של 2007. בסאאב מרוצים מאוד מהמספרים ועם שליטה ב-38% בסגמנט זה, הם תולים תקוות רבות בדור החדש של ה-9-3 שהושק בחודש שעבר. בינתיים, השיקה סאאב גם דגם קונספט הפועל על 100% ביואתנול, בניגוד ל-E85 הפועל על תערובת של בנזין עם מקסימום של 85% ביואתנול.

ההצלחה בשוודיה אינה נסתרת מהעין ויצרניות רבות בעולם הולכות בעקבותיה של סאאב, כמו למשל רנו עם המגאן ופורד עם הפוקוס. אבל המרוויחה העיקרית, פרט לסאאב, היא דווקא בעלת הבית GM, שמחפשת את הדרך להשתמש בטכנולוגיה זאת בשאר המותגים שבבעלותה.

ההצלחה הגוברת למנועים נקיים ברחבי העולם, רק מגבירה את מודעות הצרכנים לאיכות הסביבה. ואצלנו? אנחנו נמשיך לנהוג ולזהם עוד שנים רבות, בשם הבירוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully