וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבוא המקביל "לא בשל"

ליאור גוטמן

22.7.2007 / 19:36

ברגע האחרון: שר התחבורה, שאול מופז, השהה את חתימתו על יבוא רכב מקביל

שר התחבורה, שאול מופז, השהה את חתימתו על יבוא רכב מקביל ברגע האחרון. כך נודע ל-TheMarker. לדברי גורם במשרד, אנשי משרד התחבורה "התקפלו" ברגע האחרון, ולעת עתה הם מתרכזים באישור הרפורמה ברישום שנת דגם. הרפורמה אמורה להכנס לתוקפה בחודש ינואר הקרוב.

המפסידים העיקריים מאישור הרפורמה יהיו יבואני הרכב שיכלו עד היום לקבוע באופן בלעדי את רווחי כל מכירת רכב בלי לחשוש מתחרות על אותו מותג. בין המרוויחים העיקריים מפתיחת הייבוא המקביל ניתן למנות את חברות הליסינג הגדולות דוגמת ניו-קופל סיקסט שינצלו את פריסת המוסכים הרחבה שלהם ואת רכישות הרכב רחבות ההיקף כדי להיכנס למועדון האקסלוסיבי של יבואני הרכב.

שלמה שמלצר, בעליה של קבוצת הרכב שלמה, הביע בעבר את רצונו להיכנס לתחום. בעבר היה שלמה אחד היבואנים של מותג הרכב סקודה. מקור המצוי בסוד העניין מסר ל-TheMarker כי גורמים מחברת הרכב שלמה מנסים לאחרונה לקדם את נושא היבוא המקביל. לא היה ניתן להשיג את תגובת ניו-קופל עד לפרסום הידיעה.

בין התנאים המוקדמים ליבוא רכב לישראל ניתן לציין את חיוב יבואן הרכב בקיום קשר עם יצרן הרכב, הקמת רשת מוסכים ונקודות למכירת חלקי חילוף בפריסה ארצית מינימלית, חיוב יבואן הרכב בהפעלת מוסך מרכזי (ועם זאת, ביטול הדרישה לבעלות עליו) וחיוב יבואן הרכב בהעמדת ערבויות בנקאיות כתנאי לקבלת רשיון יבוא.

ממשרד התחבורה נמסר כי הנושא אמנם עלה לדיון אך השר לא חתם על התקנות. יועצת התקשורת של השר מופז, טליה סומך, מסרה כי הנושא נמצא בידי הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה וכי נשארו מספר תיקונים משפטיים הנדרשים טרם חתימת השר. אולם גורם המצוי בסוד העניין מסר ל-TheMarker כי אנשי משרד התחבורה ננזפו על עצם העלאת הנושא בטענה כי "הוא לא בשל".

עד השנה הונהגה בישראל שיטה לפיה בכל חודש מאי החלו להימכר מכוניות של שנת הדגם העוקבת, וכך יכלו יבואני רכב להציג מכוניות חדשות יותר בהשוואה ליבואנים פרטיים תוך ניצול קשריהם העסקיים עם יצרן הרכב. עם ביטול שנת רישום הדגם תיישר מדינת ישראל קו עם הנהוג באירופה, וכך יוסר אחד המכשולים העומדים בפני פתיחת השוק לייבוא מקביל של מכוניות, דהיינו מספר גופים עסקיים יוכלו לייבא את אותו מותג רכב.

מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, יהודה רודד, מסר כי למיטב הבנתו ועדת הכלכלה של הכנסת לא תספיק לאשר את התקנה בעניין היבוא המקביל טרם יציאתה לפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully