וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה אחרת

ירון אדרי

23.7.2007 / 11:00

מירוצי מכוניות כבר אינם מזוהים בלעדית עם אדי הבנזין. אלו התוכניות של וולוו וסיאט למירוץ ה-WTCC הקרוב

פורמולה E85. אליפות העולם למכוניות תיור, ה-WTCC, מתכוונים לעבור בעתיד הקרוב לדלק נקי. זה לא מפריע לוולוו להציג כבר עכשיו את גרסת הביואתנול הקרבית שלה, אשר תתחרה בסוף השבוע הקרוב במירוץ הביתי בשוודיה.

למילוי המשימה, נבחרה ה-S60-E85 בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטר אשר משמשת את וולוו בליגת ה-STCC השוודית. ה-S60 מתחרה בליגה השוודית קצת פחות משנה וכרגע היא אחת מהמועמדות לזכות בתואר האליפות. לדבריו של דרק קראב, מנהל חטיבת הספורט של וולוו, הכנסת המכונית הנקייה לעולם המהירות התחרותי היא חלק מאסטרטגיית וולוו לשמירה על הסביבה.

למירוץ שייערך בסוף השבוע הקרוב יצטרפו שתי המכוניות החדשות, לבושות בצבע ירוק ולבן. וולוו מציינים כבר כעת כי אין הם מתכוונים להתחרות על נקודות (למרות שהם ישמחו לכך) ומטרתם היחידה היא ליצור מודעות עולמית לעתיד נקי.

אם ננסה להבין את שוק הביואתנול בשוודיה, זה שמעבר למסלול המירוצים, נראה כי שם הקרב של וולוו הרבה יותר קשה וידה אינה על העליונה. רק אתמול סיפרנו לכם על השליטה הכמעט מוחלטת של סאאב בשוק זה ונראה כי הבחירה של וולוו להתחרות בסבב השוודי אינה מקרית.

פורמולה TDI

קבוצת המירוץ של סיאט תעשה גם היא שינוי קיצוני במירוץ ה-WTCC הקרוב. שלא כמו וולוו, סיאט תעשה חצי קפיצה לעבר עתיד נקי יותר עם הצבתן של שתי מכוניות שיעשו שימוש במנוע דיזל. זאת תהיה גם הפעם הראשונה בה יעשה שימוש במנועי דיזל במירוץ רשמי של ה-FIA.

הלאון הקרבית תקבל את מנוע ה-TDI בנפח 2.0 ליטר שמשרת את גרסת ה-FR הסטנדרטית המצליחה באירופה. שינויים קלים שכללו את החלפת מערכת הטורבו והאינטרקולר, הוסיפו למנוע 110 סוסים וכעת עומד הספקו המירבי על 280 כוחות סוס שמגיעים במלואם ב-4,000 סל"ד. נהגיה הרשמיים של הקבוצה, ג'ורדי ג'נה ואיבן מולר, ציינו כי הם מאוד מרוצים מהמכונית החדשה וכי זמני ההקפה שלה זהים לאחות מונעת הבנזין.

על פי התקנות, השימוש במנוע דיזל מותנה בכך שלמכונית יתווספו 30 ק"ג ביחס למשקל המינימום המותר. ההפרש בין מנוע הדיזל למנוע הבנזין עומד על 35 ק"ג לרעת הדיזל, כך שהיא עומדת בתקנה זאת. לדבריו של מולר, תוספת המשקל מאטה מאוד את המכונית בסיבובים תוך שהיא גורמת לעומס רב יותר על הצמיגים, אולם המומנט הגבוה שמגיע כבר בסל"ד נמוך מאוד (45.9 קג"מ ב-2,500 סל"ד), מאיץ את הלאון טוב יותר ואת הזמן האבוד היא מקזזת בישורות.

לקונצרן פולקסווגן אליו שייכת סיאט, ניסיון רב במנועי דיזל תחרותיים כשנושאת הדגל היא ה-R10 של אודי אשר זכתה בשנתיים האחרונות במירוץ 24 השעות של לה-מאן. בסיאט מקווים לשחזר את הצלחתה של האחות לקונצרן ובהתאם לתוצאות ישקלו אם לצייד גם את שלוש המכוניות הנוספות (סיאט מריצה 5 מכוניות רשמיות ב-WTCC) במנוע זה.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully