וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון-מרטין חוגגים

ירון אדרי

23.7.2007 / 12:52

ה-DB4 של אסטון-מרטין ציינה את פתיחתו של מפעל ניופורט פאנגל. הוואנקוויש S מציינת את יום הולדתו ה-50

כשליאונל מרטין ורוברט באמפורד החליטו בשנת 1913 להקים חברה לייצור מכוניות ספורט, הם לא שיערו בנפשם מה יקרה 94 שנים מאוחר יותר. אסטון-מרטין שהוקמה בשנה שלאחר מכן, עמדה בחודשים האחרונים במרכז החדשות כשפורד, בעלת הבית ב-20 השנים האחרונות, העמידה אותה למכירה. השמועות רחשו ולאחר שבועות רבים של ספוקלציות, נמכרה אסטון-מרטין לקבוצת משקיעים ברשותה של פרודרייב. אם או בלי קשר, מציינת בימים אלה החברה יובל שנים לנקודת ציון חשובה בהיסטוריה שלה – הקמת מפעל ניופורט פאנגל משעריו יצאו אינספור דגמים חלומיים.

ניופורט פאנגל החל דרכו כמפעל לייצור חלקי מרכב עבור אסטון-מרטין ורק ב-1958 יצאה את שעריו המכונית הראשונה, ה-DB4. מאז, יוצרו יותר מ-13,000 מכוניות במפעל זה שנפח פעילותו צומצם עת עבר עיקר הייצור למפעל החדש בווארקוויקשייר. עיקר פעילות המפעל כיום מוקדשת לייצור הוואנקוויש S כמו גם פעילותה של חטיבה מיוחדת המתמחה בשיחזור דגמי העבר של החברה.

את 50 השנים למפעל ציינה החברה עם מהדורה מוגבלת ל'אולטימייט אדישן' של הוואנקוויש S. 50 המכוניות האחרונות יימכרו במחיר של 182,095 פאונד (כמיליון וחצי ¤ לפני מסים). ה-S האחרונה לרדת מפס הייצור בעלת מספר השלדה 502953, תישאר בבעלות אסטון מרטין.

עם בעלים חדשים ומגוון רב של מכוניות ספורט מתקדמות, מקווים באסטון-מרטין להמשיך את המסורת של מייסדי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully