וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם באמסטרדם

ירון אדרי

23.7.2007 / 13:30

מתברר שהדרך מהנדסת אוטובוסים להנדסת מכוניות 'על' קצרה מאוד. ככה זה כשאתה חי בהולנד

ג'יל האנסן, מהנדס רכב מהולנד, הרגיש כי הוא מבזבז את זמנו במפעל לייצור אוטובוסים בו הוא הועסק. "האם בשביל זה השקעתי כל כך בלימודי?!". החלום בדמות מכונית על הנושאת את שמו תפס יותר ויותר מקום במוחו הקודח, עד לרגע בו הוא נתקל במקרה בתערוכת עיצוב רכב בשוודיה שגרמה לו לקום ולעזוב הכל. היתה זאת המכונית שעיצב ארנסטו פראיטאס מפורטוגל, עליה מתבססת ה-GT.

לאחר שקיבל את אישורו של המעצב, החל האנסן לעבוד בקדחתנות על אב הטיפוס למכונית הקופה עליה חלם כל חייו. כדרכן של מכוניות העל, גם הנסאן מודע כי תהילת העולם תגיע דרך מסלול המירוצים ויחד עם קבוצת מירוץ עימה יצר קשר, הוחלט על פיתוח גרסה חמה שתכונה GT-R.

ה-GT-R תעשה שימוש במנוע V10 בנפח 5.0 ליטר שיפיק לדבריו של האנסן יותר מ-500 כוחות סוס ויותר מ-51 קג"מ. מהיכן בדיוק הגיע המנוע האנסן לא מספר, אך הוא גאה לספר כי גם אצלו ייעשה שימוש רב בסיבי פחמן (קארבון פייבר) לטובת הביצועים.

במקביל לפיתוח מכונית המירוץ, מפתח האנסן גרסה חוקית לכביש אשר עתידה להיחשף במהלך השנה הבאה. תג המחיר הצפוי לה עומד על 310 אלף דולר (כמיליון ורבע שקל לפני מסים).

ומה אומר האנסן? אחרי שראה כי חלומו קורם עור וצמיגים, הוא החליט כי גרסאות חוקיות לכביש אינן מעניינות אותו, אך הן חשובות לתזרים המזומנים. החלום החדש שלו הוא לסיים את פיתוח ה-GT-R ולהתחרות אתה, כשהוא הנהג, בסדרת הלה-מאן האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully