וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מהירות ל-TT

ירון אדרי

24.7.2007 / 10:49

סדנת MTM החליטה כי שיא המהירות למכונית כביש צריך להיות שלה. האם TT אחת ושני מנועי טורבו יספיקו?

הגרעין הקשה של חובבי הרכב בעולם, עוקב באדיקות אחר השיאים השונים שנשברים חדשות לבקרים. הפעם לא נספר לכם על עוד מפגש המוני של יצרן זה או אחר, אלא נספר לכם על הדובדבן שבשיאים – המהירות.

שיא המהירות שייך כיום לבוגאטי ויירון, אלא שזאת מעולם לא הוכתרה רשמית כשיאנית העולם ולכן היא לא נחשבת וזאת ההזדמנות לשלוח את תנחומינו לכל אותם מעריצים. אחרי הויירון, ולמעשה במקום הראשון, נמצאות שתי מכוניות שונות שהצליחו לגרד את רף ה-390 קמ"ש ואלה הן הקוניגסג CCR והפורשה 911 הפרטית של גרמני בשם יאן פאתהאוור. רגע לפני שנספר לכם על השיאנית החדשה שהדיחה את הקוניגסג והפורשה, נספר לכם על שיאנית הפאדיחות. ה-SSC אולטימייט אמורה הייתה לקבוע שיא של 439 קמ"ש, אלא שמסע יחסי הציבור הראוותני נגמר בעלבון וכישלון והיא הצליחה להגיע רק ל-370 קמ"ש.

זה אולי יפתיע חלק מהקוראים, אבל השיאנית החדשה אינה שייכת לעולם האקזוטיקה והעל של המכוניות למרות שהיא בהחלט נמנית על היצרניות המתקדמות ביותר. ל'אודי TT בימוטו' של סדנת השיפורים MTM יש שני מנועים נפרדים, אחד על כל ציר, יחד עם שתי תיבות 6 הילוכים נפרדות. מדובר במנועי הטורבו המוכרים של אודי בנפח 1.8 ליטר אותם שידרגה החברה בכדי לקבל 370 כוחות סוס – בכל אחד. ב-MTM מציינים כי באפשרותם להפיק גם 501 סוסים מכל מנוע בכדי לקבל 1002 סוסים במצטבר (האם הם מתגרים באחות החורגת בוגאטי?).

הבימוטו קיבלה שדרוגים נוספים בדמותן של מערכת מתלים מתכווננת של KW, מערכות בלימה של ברמבו הכוללות קאליפרים 4 בוכנות ודיסקים בקוטר 355 מ"מ מקדימה ו-330 מאחורה, חלקי קארבון להפחתת המשקל וכמובן שיפורי בטיחות מתבקשים. הנתונים הרשמיים מדברים על 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-9.9 ל-200. המהירות המירבית אליה שאפו להגיע ב-MTM היא 400 קמ"ש, אולם במהלך הניסוי הם קבעו רק 393 קמ"ש, מספיק בכדי לקבל את כתר שיאנית המהירות.

עלות הפיתוח של אב-הטיפוס עמדה על כ-600 אלף יורו (מעל ל-3 מיליון ש"ח) וב-MTM מתכננים לייצר 10 יחידות בלבד של המוצר המוגמר. המחיר הסופי לא נקבע, אך סביר שהוא לא יהיה זול. מה שכן ניתן לספר הוא שהמהירות המירבית של הגרסה הסופית תעמוד על 360 קמ"ש בלבד. בעאסה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully