וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוויק ופאביה מאכזבות בבטיחות

25.7.2007 / 10:29

על פי מבחני הריסוק האחרונים של ארגון הבטיחות האירופי, שמירה על הסביבה ובטיחות, לא בהכרח הולכים יחד

כאשר בחן ארגון הבטיחות האירופי, ה-Euro Ncap בשנת 2004 את הטויוטה פריוס החדשה דאז, כמעט האמנו שניתן לאחוז במקל משני קצותיו – המכונית היפנית הירוקה, התגלתה לא רק ככזו ששומרת על איכות הסביבה, אלא גם שומרת עם הנוסעים שבה עם ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות.

אולם, ארגון הבטיחות האירופי מפרסם היום תוצאות של מבחנים זהים אשר נערכו לשתי מכוניות אשר מתיימרות גם כן לשמור על הסביבה – ההונדה סיוויק הייבריד והסקודה פאביה החדשה, אשר מציעה רמת זיהום נמוכה במיוחד בזכות מנועים יעילים מאוד.

חרף העובדה ששתי מכוניות אלו תוכננו הרבה אחרי אותה פריוס של טויוטה, שתיהן הצליחו רק להניח את הדעת בציוני מבחני הריסוק שלהן, ולא מעבר לכך. ההונדה סיוויק הייבריד, אשר זוכה להצלחה יחסית בישראל, הצליחה להשיג רק 4 כוכבי בטיחות בהגנה על נוסעים (מבוגרים וילדים).

NCAP מציינים כי כלוב הנוסעים נשאר אמנם שלם ובטוח, אבל כרית האוויר של הנהג לא הצליחה לבלום כראוי את ראשו ולמנוע את פגיעתו בגלגל ההגה. לעומת זאת, המכונית גרפה את הציון המרבי של 3 כוכבים בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה בזכות הפגוש הנמוך ומכסה המנוע שסופג אנרגיה.

פאביה עד הברכיים

גם הפאביה החדשה של סקודה אשר תגיע בקרוב לישראל, הצליחה להשיג 4 כוכבים מתוך 5 אפשריים בהגנה ל נוסעים בתאונה חזיתית. גם כאן, כלוב הבטיחות של המכונית לא התעוות מעצמת הפגיעה, אך גם הנהג וגם הנוסע מלפנים סבלו מפגיעות בינוניות לברכיים כתוצאה מפגיעה בדשבורד.

בהגנה על תינוקות במושבי בטיחות, הפאביה הצליחה להשיג את הציון המרבי בעת ריסוק חזיתי, אך בריסוק הצידי, התגלתה אפשרות לפגיעה בראש התינוק מאחור בשל בעיה בריסונו למתקון הבטיחות, לכן הציון הסופי נקבע על 3 כוכבים.

בהגנה על הולכי רגל הפאביה הצליחה להשיג רק שני כוכבים משום שאמנם הפגוש מנע את הפגיעה ברגלי הולך הרגל, אך מכסה המנוע לא זכה לציון בשל הפגיעה החמורה שנגרמה לראש בובת הניסוי מהפגיעה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully