וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת הפייקס-פיק

ירון אדרי

25.7.2007 / 11:52

בשנת 1994 נקבע זמן השיא לטיפוס 20 הק"מ של הפייקס-פיק המפורסם. כמה זמן יחזיק השיא החדש?

אחד מאירועי הספורט המוטורי החשובים ביותר בארה"ב שמור לטיפוס הידוע בן 20 הק"מ אל צמרת הפייקס-פיק. אירוע זה שמור בעיקר לנהגים אמיצים מאוד היות וכל טעות נהיגה קטנה עלולה להסתיים בגלגול לתהום. נהגים מפורסמים ביקרו כאן בעבר ובראשם אלוף הראלי לשעבר הארי ואטנן עם הפיג'ו 205 ונהגת הראלי שגם ניצחה כאן ב-1985 עם האודי קוואטרו - מישל מוטון. השנה, היה זה הפייקס-פיק ה-85 במספר וייתכן שהוא ייזכר לדורות רבים.

שיא הטיפוס לפייקס-פיק היה שייך לניו-זילנדי רוד מילן שהביא את הטויוטה סליקה שלו אל נקודת הסיום תוך 10 דקות, 4 שניות ו-6 מאיות. זה היה אי שם ב-1994 ומאז החזיק השיא מעמד. כעת, 13 שנים לאחר מכן, נשבר סוף סוף השיא על ידי לא אחר מאשר נשיא חטיבת הספורט של סוזוקי, נובוהירו טאג'ימה, שלמרות תפקידו המכובד, מוכר יותר בשם החיבה לו זכה במשך השנים – מונסטר (מפלצת).

1007 כ"ס בגלגל!

מכונית השטח XL7 היוותה את הבסיס לבניית מכונית המירוץ. מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.6 ליטר, מעביר לארבעת הגלגלים את 1007 הסוסים ו-102 הקג"מים. בכדי לשפר את אחיזתה בתנאי הדרך הקשים, הותאמו לה מגוון כנפיים ואלמנטים אווירודינמיים אשר הגבירו את כוח ההצמדה ב-35% יותר מאשר בדגם של השנה שעברה. לבסוף, הצליח טאג'ימה לשבור את השיא כשקבע זמן של 10 דקות, שנייה אחת ו-408 אליפות, תוצאה שתיכנס לספר השיאים של גינס.

הנצחון של טאג'ימה לא הפתיע אף אחד. גם בשנה שעברה הוא ניצח את המירוץ תחת תנאי מזג אוויר קשים. בנוסף, מחזיק טאג'ימה בשיא של 8 נצחונות במירוץ דומה שנערך בניו-זילנד תחת השם 'המירוץ לשמיים', 5 מהם הושגו ברציפות ב-5 השנים האחרונות. ומה הייתה תגובתו של טאג'ימה בסוף המירוץ? אחרי השאגה המפלצתית, הכריז טאג'ימה כי בשנה הבאה הוא מתכוון לשבור את מחסום ה-10 דקות. כדאי מאוד שזה יקרה, הוא לא נעשה צעיר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully