וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בהרגלי הצריכה

25.7.2007 / 17:20

מרצדס מציגה מנוע חדש המעניק את הביצועים של מנוע בנזין עם החיסכון של מנוע דיזל, על ידי שילוב טכנולוגיות

השלב שבו מכוניות המונעות על ידי דלקים אלטרנטיביים ישלטו בכבישי העולם ויותירו את הסביבה נקיה, אמנם נראה באופק, אך בינינו עדיין עומדות שנים ארוכות של פיתוח והטמעה בקרב הצרכנים.

מרצדס מעונינת להמתיק את זמן ההמתנה עם הצגת מנוע בנזין חדש המציע רמת זיהום אוויר נמוכה במיוחד וכן חיסכון משמעותי בדלק. מנוע זה אמנם כאמור לוגם בנזין לפעולתו, אך הוא נבנה על בסיס איחוד הטכנולוגיות שמשמשות את מנועי הבנזין ומנועי הדיזל.

במנועי בנזין, הצתת תערובת הדלק והאוויר נעשית על ידי פלאג (מצת) ובמנועי דיזל, תערובת הסולר מוצתת ספונטנית כתוצאה מלחץ הדחיסה והחום הנובע ממנה. עוד ידוע כי מנועי בנזין מצטיינים בהענקת הספקים גבוהים, ומנועי דיזל מצטיינים בצריכת דלק טובה מאוד ובזמינות כוח מצוינת.

כעת, מצהירים במרצדס כי המנוע החדש מתוצרתם, יעניק גם הספק מרשים, גם יהיה חסכוני בדלק וגם ישמור על רמת מזהמים נמוכה במיוחד.

וככה זה עובד: מדובר במנוע בנפח 1.8 ליטר 4 צילינדרים אשר נעזר במגדש טורבו, הזרקת בנזין ישירה ובתזמון שסתומים משתנה. עד כאן, אין הדבר נשמע חריג או ייחודי. אבל, מנוע זה מציע שתי אפשרויות להצתת תערובת הדלק והאוויר שבצילינדרים. הראשונה, בדיוק כמו במנוע בנזין מהשורה, על ידי הפלאגים (מצתים) והשניה, בדיוק כמו במנועי דיזל, הצתה כתוצאה מהלחץ בתא הבערה.

השיטה הראשונה והמוכרת, תשמש את המנוע בעת התנעתו ובעת עומס מלא (לחיצה עמוקה על דוושת הדלק). אולם כאשר המנוע נמצא בעומס בינוני או נמוך, מוצת הדלק עצמאית כתוצאה מלחץ הדחיסה הגובר אוטומטית וכל זאת ללא התערבות מצד הנהג וללא השפעה על התנהגות המנוע. את זאת מצליח המנוע לעשות על ידי שליטה מלאה ביחס הדחיסה ובמידת תערובת הדלק.

התוצאות מרשימות: 238 כ"ס ולא פחות מ-40.7 קג"מ עם צריכת דלק של 1 ליטר לכל 16.6 ק"מ. מרצדס מספרים כי מנוע זה עדיין מוגדר כ"לא מבצעי" והוא עדיין נמצא בתקופת ניסוי. אולם, לדבריהם, לא רחוק היום שבו הוא יוכנס אל מרבית דגמי החברה, כחלק מהיצע המנועים הקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully