וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריינים בשם החוק

ירון אדרי

27.7.2007 / 10:22

סקר וואלה! רכב ביקש לדעת מיהם לדעת הגולשים עברייני התנועה הגדולים ביותר. קשה לומר שהתוצאות הפתיעו אותנו

בישיבת המערכת של וואלה! רכב שנערכה בשבוע שעבר, שברנו את הראש בשאלה מה יהיה הסקר השבועי. לבסוף, בעיקר לנוכח התגובות הרבות שקיבלנו למאמר המערכת אותו פרסמנו בנוגע לשימוש הבעייתי שעושה המשטרה באורות המהבהבים, עניין אותנו לדעת מי לדעתכם הגולשים מבצע יותר עבירות תנועה. כנראה שחזינו את הנולד.

8,264 גולשים טרחו להביע את דעתם והתוצאות מעלות דאגה רבה בליבנו. רק בשביל הרקורד, נציין כי מספר ההצבעות הנמוך ביותר ניתן לנהגי האוטובוסים (6%), למרות שפעמים רבות יצא לנו להיתקל באוטובוסים שבמקום להיכנס אל מפרץ החניה עוצרים באמצע הכביש או כאלה שמקצרים פקקים. נהגי המכוניות הפרטיות, רובנו הגדול למעשה, קיבלו 8% בלבד מהקולות, למרות שבסופו של דבר דווקא אוכלוסיה זאת מעורבת יותר בתאונות דרכים (או שמא הקשר בין עבירות תנועה לתאונות דרכים הינו מקרי?). 15% מהמצביעים חושבים שדווקא רוכבי האופנועים הם העבריינים, אך נראה כי אם היינו מגדירים אותם כרוכבי שליחויות, הרייטינג היה גבוה יותר.

לפני שנגיע למקום הראשון המפוקפק, נגלה כי במקום השני עם 34% מהקולות נמצאים נהגי המוניות ועל כך אין עוררין. רק היום בבוקר נוכחנו לגלות (בפעם המי יודע כמה) שאין זה מפריע לנהג המונית להחזיק טלפון נייד ביד אחת וסיגריה בשנייה, לעבור ללא איתות מהנתיב השמאלי לימני באופן בלתי ניתן לחיזוי תוך חיתוך המוני ולעצור באמצע הנתיב בכדי לאסוף נוסע שעמד בכלל בצד השני של הכביש.

למען האמת, לא נראה לנו שהדבר בכלל מעניין אותם, בטח שלא התדמית השלילית שדבקה בהם במרוצת השנים. ידוע הוא כי אם יקחו לנהג מונית את הצופר, כאילו חתכו לו את הידיים והלשון. למרות מספר העבירות והקילומטראז' הרב אותו גומאים נהגי המוניות, הסטטיסטיקה מראה כי הם מעורבים פחות בתאונות דרכים. שוב, האם יש קשר ישיר בין עבירות לתאונות? או שאולי פרמיות הביטוח הגבוהות מונעות מהם לדווח על כך.

ובמקום הראשון, 37% מהמצביעים חושבים שדווקא אנשי המשטרה הם אלה שמבצעים את מרבית עבירות התנועה. אם נחשוב על זה, הרי שיש כאן איזשהו היגיון. קצת קשה לנו לחשוב על שוטר שעוצר את חברו למדים הכחולים בגין אי שמירה על חוקי התנועה. דבר שכזה מהווה סתירה מוחלטת לשרשרת המזון בה נמצאים השוטרים בראש הפירמידה. לא אחת ראינו באתרי האינטרנט השונים (וגם ראינו במו עיננו) תמונה שצילם אזרח במכשיר הטלפון הסלולרי בה אנו רואים ניידות חונות גם במקומות השמורים לנכים, שוטרים ללא חגורות בטיחות וכמובן שימוש מינימלי במאותתים.

אבל בואו נעזוב לרגע את הרכילות הזולה ונעסוק במהות העניין. מספר דקות לאחר שהכתבה תעלה לאוויר, יציפו שוטרי ישראל את האתר בתגובות כאלה או אחרות. גם אם אמת יהיה בדברם ושוטרי ישראל יותר צדיקים מהאפיפיור, עצם זה שדבקה בהם כזאת תדמית שלילית, מהווה בעייה חמורה עבורם ויותר מכך, עבורנו.

בחודש מאי האחרון נכנס דודי כהן לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בפני מר כהן עומדת עבודה קשה לא רק במיגור הפשע הגואה, אלא גם בשיפור תדמיתה של המשטרה עליה הוא מופקד. אדוני המפכ"ל, האם פקודיך קראו כבר את החזון והערכים לפיהם הם אמורים לפעול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully