וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל הירוק

ירון אדרי

28.7.2007 / 12:21

מכוניות ידידותיות לסביבה עושות טוב למאזן הכספים של יצרניות הרכב. האם מכוניות העל יהפכו גם הן ירוקות?

עיקרון. אחד המניעים האמוציאונלים החזקים ביותר בבני האנוש. מה לא נעשה בכדי לשמור על האידיאולוגיה שלנו. נריב, נתעצבן, נקלל, נהרוס יחסי חברות ואפילו נפצל זוגיות. חזק הדבר הזה. אבל יש משהו קצת יותר חזק שיכול לגרום לנו לוותר גם על העקרונות החשובים לנו ביותר – כסף.

משבר הדלק שפקד את ארה"ב בשנות ה-70, עצר את רצף הייצור של מכוניות השרירים, אלה שנפח מנועם יכול היה לאכלס זוג צעיר עם ילדה. צריכת הדלק המטורפת של מנועי ה-V8, יחד עם מחירי הנפט הגואים, עצרו את קצב הייצור של אותן אושיות תרבות והיצרנים האמריקנים נאלצו לתור אחר פתרונות חדשים.

האם גם היום, קצת יותר מ-30 שנה אחרי, נמצאות מכוניות העל מרובות הסוסים בסכנה? עוד מוקדם לנבא את העתיד, אך נראה כי אכן כך הדבר. אחרי שכבר התוודענו למנועים חשמליים שמפיקים יותר מ-600 כוחות סוס וראינו גרסאות 'ביו-דלק' במסלולי המירוצים, ניתן בהחלט לומר כי כוח וביצועים יכולים בהחלט ללכת יד ביד עם מושגים כמו ירוק, נקי וידידותי לסביבה.

השמועה החמה בחדשות מכוניות השרירים של היום, מגיעה מכיוונה של פורשה. מכונית הדגל של החברה, ה-911, עתידה על פי השמועה לקבל חלק מהטכנולוגיות העדכניות ביותר לחיסכון בדלק ושמירה על הסביבה. האמת זה לא מפתיע, הרי כבר כיום מפתחת פורשה מנועים היברידיים עבור הקאיין והפאנמרה העתידית ואין דבר המונע ממנה להביאם גם אל ה-911. אז האם נזכה לראות קאררה היברידית או GT2 ביואתאנול? למרות האידיאולוגיה ארוכת השנים, כנראה שכן.

גרסאות על מרובות סוסים עדיין עושות יחסי ציבור טובים ליצרניות, אך בעידן הנוכחי אנו עדים לשינוי במגמה. העולם המודרני מתחיל לחשוב יותר ויותר על עתידו והשלכות מנועים אלה, כמו זיהום אוויר ובזבזנות בדלק, מטילות פיח וערפל על המחר. יצרניות העל חייבות להתאים מחדש את האידיאולוגיה שלהן, כצעד חכם שימשיך להניב להם רווחים. נכון, ה-911 ההיברידית עדיין בגדר שמועה וייקח לנו עוד קצת זמן עד שנראה 'למבורגיני מורצ'ילאגו ביואתאנול' או 'פרארי 430 תא-דלק', אבל נראה שגם ליצרניות העל אין כל ברירה אלא ליישר קו. האם זה יהרוס את ההילה הייחודית של מכוניות העל? נמתין בסבלנות לעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully