וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבריטניה לרוסיה?

רויטרס

29.7.2007 / 10:04

האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה מתעניין ברכישת מותגי יגואר ולנד רובר מידי פורד. גם טאטה ההודית בין המתעניינות

האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, העומד בראש יצרנית המכוניות הרוסית GAZ, מתעניין ברכישת מותגי היוקרה של פורד בבריטניה, יגואר ולנד רובר. כך דיווח בשבת שבועון העסקים הגרמני "וירטשאפטס ווכה". במקביל, דיווח "הינדוסטן טיימס" ההודי כי טאטה מוטורס, יצרנית המכוניות ההודית, מתעניינת גם היא ברכישת שני המותגים.

השבועון הסתמך על מקור בפורד, שאמר כי דריפסקה עשוי גם להיות רוכש אפשרי לוולבו אם תחליט פורד למכור את המותג השוודי. השבועון גם ציטט דוברת של קבוצת GAZ, שציינה כי "כבר הכרזנו בעבר שאנו מעוניינים לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות". מפורד אירופה לא התקבלה תגובה. בשנה שעברה דיווח "גרדיאן" הבריטי כי דריפסקה עשוי לרכוש את מותג יגואר הבעייתי מפורד.

חברה נוספת בבעלותו של דריפסקה, בייסיק אלמנט, הסכימה בחודש מאי להשקיע 1.54 מיליארד דולר בספקית החלפים למכוניות הקנדית מאגנה.

ב"הינדוסטן טיימס" דווח כי יצרנית המכוניות ההודית טאטה מוטורס עשויה להתחיל בבחינת פעילות יגואר ולנד רובר. "בכירים מטאטה כבר נמצאים בלונדון. הם יתחילו בבדיקת הנאותות (due diligence) כבר השבוע", ציטט העיתון ההודי מקור המקורב למגעים. דובר טאטה סירב למסור תגובה.

עוד הביעו עניין בעסקה מהינדרה אנד מהינדרה ההודית, ומספר חברות השקעה פרטית, ביניהן טקסס פסיפיק (TPG) וריפלווד. טאטה ומהינדרה לא מסרו תגובה על דיווחים כי הן מנהלות מגעים עם בנקי השקעות וחברות השקעה פרטית על מנת להגיש הצעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully