וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורשה ההיברידית הראשונה

תומר הדר

29.7.2007 / 12:22

תוך שלוש שנים, תייצר פורשה גרסה היברידית של רכב הכביש-שטח קאיין. הסיבה, בעיקר פוליטית

פורשה הודיעה בשבוע שעבר על ייצור גרסה היברידית של רכב הכביש שטח קאיין, תוך כשלוש שנים. פורשה, שמתמחה בייצור מכוניות ספורט, הודיעה בנוסף שהקאיין עתיד להיות הכביש-שטח ההיברידי הראשון שמיועד גם לנסיעה בשטח קשה. כיום קיימים רכבי כביש-שטח היברידים נוספים, אך רכבים אלה אינם מיועדים לנסיעה בשטח קשה, אלא בכביש בלבד.

מערכת ההנעה ההיברידית של פורשה, שמפותחת בשיתוף עם פולקסווגן ואאודי, ממוקמת בין מנוע בנזין בעל שש בוכנות לתיבת הילוכים אוטומטית. מערכת זו תופיע גם בדגמים עתידיים של פולקסווגן ואאודי ובפאנאמרה, מכונית GT שפורשה תייצר בעתיד. בנוסף למנוע העזר החשמלי, יותקנו בקאיין ההיברידית הגה כוח, משאבת מגבר בלם, משאבת שמן ותיבת הילוכים חשמליים על מנת להפחית את מידת המאמץ של המנוע.

צריכת הדלק המשוערת של קאיין ההיברידי תהיה כ-10.2 ק"מ לליטר. לשם השוואה, צריכת הדלק של קאיין שמצויד במנוע בנפח 3.6 ליטרים היא 7.7 ק"מ לליטר.

פורשה אינה יצרנית מכוניות הספורט היחידה שעמלה על פיתוח מכונית ידידותית לסביבה. לאור החלטת האיחוד האירופאי לקבוע רף זיהום של 130 גרם דו-תחמוצת הפחמן לקילומטר בשנת 2012, נשמעות יותר ויותר ביקורות כלפי יצרניות הרכב הספורטיבי שמתקינות במכוניותיהן מנועים גדולים וזללנים.

כתוצאה מכך הציגה פרארי לאחרונה את מכונית הקונספט FXX Millechili, שעושה שימוש בחומרים קלי משקל שלקוחים מעולם המירוצים על מנת להשיג יחס גבוה בין הספק מנוע המכונית ומשקלה. ככל שמשקלה של המכונית קל יותר, כך ניתן להשיג צריכת דלק טובה יותר שמביאה לירידה בפליטת המזהמים.

פורשה נכנעה ללחץ הפוליטי

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית, מקווה לטשטש את הקו בין המכוניות המהירות זוללות הדלק ופולטות הפחמן שלה לבין הפריוס, המכונית ההיברידית הידידותית לסביבה שמייצרת טויוטה.

המנוע של פורשה יגדיל את יעילות ניצול הדלק של קאיין בכ-36% ביחס למודל המסורתי, טוענת החברה. הקאיין נוסעת עתה כ-22.5 ק"מ (14 מייל) לגאלון בעיר וכ-32 ק"מ (20 מייל) לגאלון בכבישים מהירים.

כמו כן, פליטת הפחמן הדו-חמצני של הקאיין תהיה נמוכה ב-20% מזו של ה-SUV הרגיל. עם זאת, בהיותה SUV עם מנוע 6V חזק שנוהם כמו פורשה, הקאיין ההיברידית תפלוט הרבה יותר פחמן ממכונית אירופית ממוצעת וכמובן שיותר מהפריוס.

המניע של פורשה, טוענים מנהליה, הוא פוליטי וטכנולוגי כאחד. על רקע העלייה בביקוש הנהגים בארה"ב ובאירופה למכוניות חסכוניות בדלק והידוק המגבלות על פליטת הפחמן, פורשה אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתעלם מהמגמה בתעשייה.

"העימות הפוליטי (על נושא השינוי האקלימי) מחזק את הדיון על המכוניות ההיברידיות ואת המכירות שלהן", אמר מיכאל לייטרס, ראש תוכנית הפיתוח של פורשה. "זה לא משנה אם העימות על ה- CO2 הוא נכון או לא".

"אם אתם נוהגים בפורשה בשכונה שלכם", הוא הוסיף, "וכולם אומרים לכם שהיא לא ידידותית לסביבה, זה לא טוב בשבילנו".

פעילי גרינפיס אינם מרוצים

למרות העובדה כי פורשה החלה לשווק טכנולוגיה היברידית, פעילים מטעם גרינפיס הפגינו ליד מטה החברה בשטוטגרד. הם כינו אותה "חזיר סביבתי", בגלל המכוניות זוללות הדלק שלה.

פורשה אמרה בתגובה כי המכוניות שלה מייצרות פחות מ-0.1% מכלל פליטות הפחמן של התחבורה בכבישים בעולם. כמו כן, היא אמרה כי תפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני שלה ביותר מ-20% עד 2012.

כמו יצרניות רכב גרמניות אחרות, פורשה ניסתה להימנע מהמעבר לטכנולוגיה היברידית. עתה, פורשה מצפה כי המכוניות ההיברידיות יהוו 15% מכלל מכירות הרכב שלה בטווח הארוך.

למרות הספקנות שלה, פורשה ייצרה טכנולוגיה חדשנית. בניגוד לטויוטה, המפרידה בין מנוע הדלק למנוע החשמל במכוניות ההיברידיות שלה, פורשה חיברה ביניהם באמצעות מצמד המאפשר מעבר חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully