וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים בחו"ל, מרגישים בבית

ליאור גוטמן

31.7.2007 / 15:02

נהגים ישראלים מבצעים את אותן עבירות תנועה גם בחו"ל - נהיגה במהירות מופרזת וחניה לא חוקית

האם ברומא נוהג הנהג הישראלי כמו רומאי? התשובה, כך נראה, אינה חד משמעית: "רוב העבירות שמבצעים הישראלים בחו"ל דומות לאלה המבוצעות בישראל - נהיגה במהירות מופרזת וחנייה שלא כחוק", מספר אופיר דנאי, מנכ"ל חברת התיירות אופרן, המשכירה מדי שנה כ-50 אלף מכוניות בחו"ל.

נתוני אופרן יכולים לשמש כמדד מסוים ביחס להתנהגות התעבורתית של הנהג הישראלי בחו"ל. דנאי מספר שעל פי נתוני החברה, חנייה במקום אסור היא העבירה הנפוצה ביותר (35% מסך העבירות) המתבצעת על ידי ישראלים בחו"ל. במקום השני, עם 25% מסך העבירות, נמצאת נהיגה במהירות מופרזת. דנאי אומר שדווקא תופעת תאונות הדרכים נשארת בישראל: "אנשים נמצאים במקום חדש שבו שפת הרחוב היא אחרת, ולכן הם טורחים ללמוד את המסלול ולנהוג יחסית באדיבות. רק כ-5% מהתיירים הישראלים שלנו יצטרכו בסופו של דבר להתמודד אל מול רשויות החוק בחו"ל".

ואולם, השוואה לנתוני משטרת התנועה בישראל מגלה שלמרות ההימנעות מתאונות דרכים, העבירות שאותן מבצע התייר הישראלי בחו"ל זהות לאלה המתבצעות בגבולות המדינה. סגן ניצב יוסי חתוקאי, ראש מחלקת המחקר במשטרת התנועה, מגלה שב-2006 נסיעה במהירות מופרזת וחנייה שלא כחוק היו העבירות הנפוצות ביותר בישראל.

ההבדל המהותי בין סוגי העבירות המתבצעות בחו"ל ובישראל ניכר רק בעבירה השלישית בהיקפה - אגרות גודש בכניסה לערים: "בערים גדולות באירופה דוגמת לונדון, רומא או שטוקהולם, נדרש בחלק משעות היום תשלום בעבור הכניסה עם הרכב למרכז העיר, מעין מס שנועד לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית", מספר דנאי. הוא מוסיף שהתייר הישראלי לא מכיר את התקנה והוא נוטה להתעלם ממנה, אך עם דרישת התשלום הוא נאלץ להתמודד מול הרשויות המקומיות, סעיף שבו חברת השכרת הרכב אינה יכולה לסייע בו: "לפעמים אני מקבל שיחת טלפון מלקוח שמתלונן על גביית כמה עשרות יורו מכרטיס האשראי שלו, שלא מבין למה כניסה עם מכונית לעיר מהווה עבירה".

למכונית סטיישן יש תדמית בעייתית

חברת אופרן, הפועלת מזה 17 שנה ובעלת מחזור כספי של כ-100 מיליון שקל בשנה, מטפלת בתיירות יוצאת בלבד. החברה מתמחה במציאת חבילה כוללת של מלון ורכב לאורך מסלול נתון. ואולם, בניגוד לחברות השכרת רכב אחרות, אופרן מעניקה פתרון תיירותי שהוא מוטה רכב: "את הלקוח לא מעניין אם הוא שוכר את המכונית מחברת SIXT או AVIS. אם מדובר ברכב זהה ושתי חברות ההשכרה מספקות שירות רחב ומסביב לשעון, בעבור התייר לוגו חברת ההשכרה על המכונית הוא חסר חשיבות".

דנאי מסביר שתפקידם של נציגי המכירות הוא לדעת איזו חברת השכרה תעניק את הדיל הכי טוב בכל מדינה באירופה, ואותה הוא ישדך ללקוח: "אנו מנצלים את השייכות התיירותית של אופרן לרשת הולידיי-אין כדי להשיג מחיר אופטימלי בכל מקום נתון. אני עורך מכרז מול חברות השכרת הרכב באירופה, ולאחר קבלת המחיר אני מחליט ממי אני שוכר את הרכב בעבור הלקוח".

אילו מכוניות חביבות על התייר הישראלי?

דנאי: "אחד הפתגמים המפורסמים בתחום שלנו אומרת שתייר גרמני, שבבעלותו מרצדס, יעדיף לשכור פיאט פונטו במידה והוא שוהה באיטליה. התייר הישראלי, שנוהג בבית בפונטו, תמיד יחפש את המרצדס".

דנאי ממיין את התייר הישראלי לשתי קבוצות: הלקוח מוטה המחיר, שתמיד יחפש את התמורה הטובה ביותר; ומגשים החלומות - זה שימתח את התקציב שלו ב-20% בעבור נהיגה במכונית שהיא חלום עבורו. דנאי מספר שרוב הלקוחות לא מתעניינים במכוניות קטנות, מקטגוריית הסופר-מיני: "ההשכרה הנפוצה היא של מכונית קומפקטית דוגמת פולקסוואגן גולף או אופל אסטרה. לקוחות עם שני ילדים כבר יעדיפו משפחתית גדולה דוגמת פז'ו 407, ואילו משפחות ישכרו מיניואן". דנאי מוסיף שבארה"ב עיקר הביקוש בקרב ישראלים הוא למיניואנים, גם מכיוון שההיצא המקומי מעמיד אותן בשורה אחת אל מול המכוניות המשפחתיות, בוודאי מבחינת המחיר.

דנאי מספר שבניגוד לנהוג באירופה, מכוניות סטיישן, המעניקות פתרון אופטימלי לטיול מבחינת יכולת העמסת מטען, נמצאות מחוץ לסל ההעדפות של הישראלים בעקבות מקדם התדמית שלהם. "אנחנו עם 'קול'. לקוחות יעדיפו מיניואן ולא סטיישן מכיוון שבישראל מכונית סטיישן מיוחסת למשפחות מרובות ילדים והן סובלות מתדמית לא מחמיאה. למרות שהן מעניקות פתרון מצוין ואולי טוב יותר לזוג עם ילד או שניים, כמעט ואין להן דרישה".

איך התייר הישראלי מסתדר עם תיבת הילוכים ידנית, אפשרות שכמעט ונמחקה מהשוק המקומי?

"יש דרישה הולכת וגוברת לשכירת מכוניות אוטומטיות, וכיום הביקוש מהווה כ-15% מההשכרות שלנו. בבריטניה ביקוש הישראלים לאוטומטיות אף חוצה את רף ה-50% - כנראה שנהיגה בצד שמאל ותפעול גיר ידני מהווה שילוב שהנהג הישראלי לא רוצה להתמודד מולו".

דנאי מוסיף שרוב הישראלים לא יודעים שבעבור ויתור על תיבת הילוכים אוטומטית יכול הלקוח לשדרג את רכב ההשכרה שלו. "התייר הישראלי נוהג בממוצע כ-190 ק"מ ביום בעת טיול באירופה או כ-220 ק"מ ביום בארה"ב - פי ארבעה ויותר ממספר הקילומטרים שהוא נוסע בממוצע בישראל. חבל להתעקש על מכונית אוטומטית כשניתן לקבל מכונית גדולה יותר במחיר נמוך יותר או זהה, שעשוי להפוך את חוויית הטיול לנעימה פי כמה". דנאי אומר שחיסכון כספי עשוי להתבטא בהשכרת מכונית בעלת מנוע דיזל: "ההפרש בין עלויות הדלק יכול להצטבר ל-100 יורו בממוצע לטיול של כשבוע".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ישנם שוכרי רכב בעלי דרישות מיוחדות?

"דרישות כאלה מהוות קטגוריה בפני עצמה, מכיוון שמדובר בחלום רטוב בעבור רוב הישראלים, כמו, למשל, אסטון מרטין DB9. מדובר במכונית ספורט אקזוטית ששימשה בעבר כרכב של ג'יימס בונד, עם פוטנציאל מהירות הנושק ל-300 קמ"ש".

דנאי מספר שמחיר ההשכרה של האסטון מרטין אינו גבוה - רק 700 ליש"ט לארבעה ימים (כ-6,000 שקל, ל.ג.). למרות שיש לקוחות שיכולים לעמוד בעלות, מחיר ההשתתפות העצמית מרתיע אותם: "על כל נזק למכונית ישלם השוכר 5,000 ליש"ט השתתפות עצמית - יותר מ-40 אלף שקל. זה כבר נתון שאי אפשר להתעלם ממנו. רק המחשבה שעל כל מכת פח קטנה תצטרך לוותר על כמה משכורות מונעת מהאפשרות להפוך לפופולרית".

מספקים עבודה כשבחו"ל שקט

צבר ההזמנות של אופרן מחייב את החברה לתת תחזית לגבי היקף הזמנות הרכב של כשנה וחצי מראש, עם חיתוכים מדויקים לגבי סוג המכוניות שיידרשו, חגים, יעדים מבוקשים וציוד נלווה. "בכל ספטמבר אני שולח תחזית לשנה העוקבת כולה, מה שמחייב אותי לתכנן במדויק את כמות וסוג המכוניות", אומר דנאי. הוא מספר שמועדי החגים השונים בין ישראל לשאר העולם עומדים דווקא לזכותנו. "בתקופות שבהן חברות בחו"ל סובלות מירידה בהיקף ההכנסות חל ראש השנה, ואז אנחנו מספקים עבודה בתקופות שבהן אין פעילות באירופה בכלל".

בספטמבר 2005 נתת תחזית ל-2006 כולה, אך ביולי פרצה מלחמת לבנון. מה עשית עם כל הזמנות הרכב?

היתה לי בעיה רצינית. למזלי, הצלחתי לשחרר חלק מההזמנות לסוכנים באירופה - הרי לחברת השכרת הרכב לא איכפת אם הלקוח הוא ישראלי או ספרדי. זה גם היתרון שלי כחלק ממערך השכרת רכב גלובלי הפועל תחת הולידיי-אין, אני יכול לנתב את הזמנות הרכב לכל מקום בעולם". השנה, מספר דנאי, הוא כבר לקח מקדם ביטחון בתחזית ההזמנות.

להזמנות רכב מיוחדות לא תמיד תמצא שוכר מחליף.

"נכון, לא את כל ההזמנות הצלחתי למלא אחד לאחד. אם לקוח הזמין פורשה 911 או אסטון מרטין, רוב הסיכויים שאתקע עם ההזמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully