וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנטלי החזקה והמהירה בהיסטוריה

1.8.2007 / 16:48

הקונטיננטל GT נחשבת לבנטלי הפופולרית בהיסטוריה וכעת גם למהירה ביותר עם 600 כ"ס ו-326 קמ"ש

מסתבר שקשה מאוד לרצות את לקוחות בנטלי. אחרי שהספיקו להנות מכל דגמי הפאר ואף לרכוש בהמוניהם את הקונטיננטל GT קופה ואף את הקבריו, בעלי המזומנים החלו לבקש גרסה עם "קצת" יותר ביצועים. זאת משום שגרסת ה-W12 של ה-GT עם ה-552 סוסים לא הספיקה להם.

נו, ומה עושים אם הם מבקשים? מייצרים. ברגעים אלה ממש, סיימו מהנדסי בנטלי את מלאכת ייצור הבנטלי החזקה והמהירה בהיסטוריה של החברה. זו נבחרה להיות הקונטיננטל GT הפופולרית, אך כדי שיהיה כיסוי לשיקים שרושם שמה המתולוגי - "ספיד", הוחלט להעניק לה עוד 48 סוסים ולהביא את הספק מנוע ה-W12 כפול המגדשים (מבית פולקסווגן) לכדי 600 כ"ס עגולים ויפים ו-76.4 קג"מ.

זאת נעשה על ידי שימוש בחלקי מנוע קלים וחזקים יותר וכן על ידי שדרוג תוכנת ניהול המנוע. נתונים אלה מאפשרים ל-GT ספיד להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות קצרצרות ומשם להמשיך לעבר המהירות המרבית הגבוהה ביותר שהשיגה בנטלי בעבר - 326 קמ"ש. זה לא נגמר כאן, שכן בנטלי מציינים כי תוך 10.2 שניות היא תגיע ל-160 קמ"ש וגם העקיפות יבוצעו בקלילות מרשימה עם 3 שניות בלבד בהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש, זאת בעזרת ההנעה לכל ארבעת הגלגלים ותיבת ההילוכים המתקדמת שלה.

לא רק מנוע גדול

כדי לגבות את המנוע העצמתי ששוכן בקצה הפאר וההדר, המרכב שודרג בהתאם על ידי מתלי ספורט קשיחים ומתכווננים שגם חוסכים 35 ק"ג מהמשקל הכללי, בארבע הפינות שוכנים חישוקי 20 אינטש הנועלים צמיגי פירלי P-Zero ובתוכם שוכנים בלמים מוגדלים ומחוזקים מאוד.

עם נתונים שכאלה, אין מה לצפות לידידותיות מסויימת לסביבה או אפילו לארנק. בכל ק"מ שעוברים גלגליה של ה-GT ספיד, היא פולטת לכדור המתחמם שלנו 396 גרם של co2 בממוצע, היא לוגמת ליטר אחד של דלק לכל 3.9 ק"מ בעיר והיא שוקלת 2,350 ק"ג לפני דלק ונוסעים.

על המחיר מיותר להרחיב, אנו לא נזכה לראותה בישראל, לפחות לא באופן סדיר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully