וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים את גבול ה-M

ירון אדרי

2.8.2007 / 13:28

האם חוזר הצבע הכתום לשלוט במכוניות מרובות סוסים? ככה חושבים בשניצר עם הב.מ.וו Z4 M קופה

סדנת המירוצים של שניצר ביקרה בחודש יוני במסלול הוקנהיים הגרמני יחד עם עוד מספר סדנאות מפורסמות במסגרת מפגש שערכה חברת 'IK מדיה' הגרמנית. אז, הם עוד לא גילו לנו כי הפרופייל, גרסת ה-M קופה לב.מ.וו Z4 שעלתה על המסלול, היא אב הטיפוס לאחת הגירסאות היותר קיצוניות למכונית.

עוד בטרם הגיעו להוקנהיים, ביקרו מהנדסי החברה עם ה-Z4 במסלול נורבורגרינג, רק בכדי להגיע לכיול אופטימלי למערכת המתלים. העבודה יכולה היתה להיות קלה יותר אילמלא היו בוחרים במערכת קויל-אוברים מבוקרת מחשב בעלת מצבי נהיגה קבועים. בנוסף למתלים, הותאמו מוטות גישור ומוטות מייצבים מעובים.

אווירודינמיקה וכוח

יחד עם המתלים, עמלו המהנדסים על שיפור היציבות בעזרת אלמנטים אווירודינמיים שנוספו ל-Z. מלבד הפגושים והחצאיות, נוספו דיפיוזר אחורי וזוג ספויילרים כשהקטן מבינהם נראה כאילו הושאל ממכונית הפורמולה 1 של ב.מ.וו. כל התוספות אגב, עשויות קארבון. בכדי לאכלס את חישוקי הסגסוגת החדשים על צמיגי הספורט שלהם במידות 235/30 מקדימה ו-295/25 מאחור, תפחו להן גם הכנפיים, רגע לפני שנצבעו בכתום.

בתוך החישוקים הקלים מסתתרים להם קאליפרים אימתניים בעלי 8 בוכנות אשר דואגות להצמיד בהחלטיות את רפידות הבלם לדיסק המחורץ בקוטר 374 מ"מ. מערכת בלימה שכזאת הכרחית מכיוון שלאחר שהוחלפו מערכות היניקה והפליטה ותוכנת המחשב עודכנה מחדש, מוציא המנוע 350 כוחות סוס אשר מועברים לציר האחורי דרך דיפרנציאל ייעודי מקוצר אותו תיכננה הסדנה. כשנשאלו המהנדסים למטרת הפרוייקט, הם רק ציינו שגבולות נועדו בשביל שיחצו אותם. נו באמת, הפעם עברתם כל גבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully