וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצים בסוף עונה

3.8.2007 / 18:45

העונה השנייה של טורניר "ספארקו קארטינג צ'אלנג'" הסתיימה. זמרים לא יצאו ממנה, אך נהגי מירוץ יצאו והרבה

חודשיים אחרי מירוץ הקארטינג הראשון מסוגו, ה"ספארקו 500" וחצי שנה אחרי שהשתתפתי במחזור הראשון של הטורניר, הסתיימה לה העונה השניה בליגת "ספארקו קארטינג צ'אלנג'". המירוצים הראשונים שהתקיימו במסלול הפתוח של 'אלפא קארטינג – מיני ישראל' שבלטרון, הראו שגם בישראל ניתן לחוות את אירופה. תחת ממטרי גשם או שמש קופחת, עלו הנהגים למסלול ואני בינהם. בתנאים שכאלה, מהירות אינה שם המשחק, אלא דווקא סבלנות וריכוז, אך עדיין יורדים בסוף המירוץ סחוטים מתשישות ומפוצצים באדרנלין.

טורניר ספארקו הראשון נערך ב-2006 במטרה לאפשר לנהגי קארטינג מתחילים, גם כאלה ללא ניסיון קודם, לעשות את צעדיהם הראשונים בספורט בביטחה. "כשאני התחלתי לנהוג ב-95, זרקו אותי למים העמוקים והסוערים עם כל הכרישים" אומר ירון אדרי. "הטורניר הזה נועד עבור אותם נהגים מתחילים ולמרות שגם כאן משתתפים חלק מהנהגים החזקים, השיטה אותה פיתחתי מאפשרת למתחילים לצבור ניסיון רב". הצלחתה של העונה הראשונה סללה את הדרך לעונה השניה.

65 נהגים התחרו במהלך השנה בשישה סבבים כשחמישה מהם נערכו במסלול הקארטינג בלטרון. השינוי המתבקש הביא לכך שמירוץ סיום העונה נערך במסלול בעל אופי שונה - מסלול 'פרוקארטינג' ברחובות. לעומת המסלול הפתוח אליו התרגלו הנהגים, ברחובות מדובר על מסלול סגור (Indoor) וטכני בו כל טעות עולה מיידית בהפסד מיקום. הנהגים בחלקם לא הסתדר עם המסלול, אך למרות התוצאות הלא מחמיאות אותם השיגו, הם הביעו תקווה כי גם המירוץ הבא ייערך במסלול זה. דוד מנשה, הבעלים, מסר כי גם הוא שמח לארח את הטורניר וישמח לקחת חלק גם בעונה הבאה.

אז מה היה לנו שם?

מתחרי הטורניר חולקו ל-2 קטגוריות משקל שונות, כפי שהיה בעונה הקודמת. הבעייה הגדולה היתה בקבוצת המשקל הקטנה, עד 70 ק"ג, בהם מצאו עצמם נהגים במשקל של 69 קילוגרם, לצד נהגים עם חצי מכך. הנהג הכבד בקטגוריה זאת היה גלעד קפוליס שהשתתף רק בשלושה מירוצים, אך בשניים מהם סיים על הפודיום ולבסוף סיים במקום החמישי בדירוג הכללי. עומר מנור, אלוף הארץ בליגה המקצוענית עליו סיפרנו לכם כאן לראשונה בוואלה! רכב, סיים כאלוף הטורניר בפעם השנייה ברציפות. פרט לסבב הראשון בו סיים במקום השני, ניצח עומר בכל המירוצים תוך שהוא משאיר את הקרבות למקום השני ואילך. את תואר סגן אלוף הטורניר לוקח לבסוף דור צימברג ובמקום השלישי שי דניאלי, שניהם התחרו בעונה הקודמת ללא הצלחה רבה, אך הוכיחו כי הסבלנות והניסיון משתלמים לבסוף.

כמו תמיד, האקשן האמיתי נמצא דווקא בקטגורית "השמנים" במשקל 70 ק"ג ומעלה. שמונה נהגים שונים עמדו על הפודיום במהלך העונה ועד למירוץ האחרון לא היה בטוח, תיאורטית לפחות, מי יהיה האלוף. הסבב האחרון כמעט וטרף את כל הקלפים כשאת הניצחון ו-36 הנקודות המקסימליות לוקח אלעד קורן, נהג צעיר שמשתתף לראשונה בטורניר, תוך שהוא משאיר את התותחים הכבדים לחלוק בשאר הנקודות. גם הפעם, כמו בקטגוריה המקבילה, שומר האלוף על הכתר. בוריס פריאוברז'ינסקי מצליח לסיים את העונה במקום הראשון כשאחריו, בפער של 15 נקודות, נמצא ציון סופר. תואר הסגן הוענק לציון לאחר אי הצלחתו של וואלרי ווסקובויניקוב (שלישי בדירוג הכללי) להעפיל למקצה הגמר של המירוץ האחרון. ארבעת המקומות הראשונים בכל קטגוריה זכו לפרס כספי מתנת ירון אדרי וחברת ספארקו.

העונה הבאה

העונה השלישית של טורניר "ספארקו קארטינג צ'אלנג'" תחל בספטמבר ותכלול גם היא שישה סבבים שייערכו במספר מסלולים. שינוי אחד משמעותי יהיה בתקנון והוא הביטול של הקטגוריות, מה שיכניס עניין ומתח גדולים עוד יותר. בנוסף, בכל מירוץ יחולקו המתחרים למספר קבוצות בהתאם ליכולתם כך שלגמר הגדול יעלו רק הנהגים הטובים מכל קבוצה. פרט לעניין על המסלול, הדבר יאפשר דווקא לנהגים המתחילים יתרון יחסי על הוותיקים וזאת הרי מטרת הטורניר.

מירוץ מקדים ייערך בתחילת חודש ספטמבר בטרם תתחיל העונה ויזכה לשם "המירוץ למלגה". הפרס הגדול במירוץ זה יהיה מלגה לעונת מירוצים מלאה אותה יקבל המנצח ופרסים נוספים שיחולקו לנהגים. פרטים נוספים לא נמסרו פרט לעובדה שהמירוץ ייערך גם הוא במסלול הקארטינג ברחובות.

ויש דבר נוסף. בעבר סיפר לנו ירון על הכוונה לערוך מירוץ סיבולת קבוצתי של 24 שעות ונראה כי האתגר העצום הזה החל לקרום עור וגידים. כמו תמיד, וואלה! רכב יהיו שם.

  • עוד באותו נושא:
  • קארטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully