וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שהתחפשה

ירון אדרי

6.8.2007 / 10:49

לסאאב 9-7X אירו יש 390 כוחות סוס, חישוקי 20 אינטש ואבזור מלא. אז מה אם רק הסמל מגיע באמת משוודיה

בעולם הנוכחי בו שם המשחק הוא המותג, זאת לא בושה למחזרו שוב ושוב. קחו למשל את קונצרן GM הענק, הבעלים של לא מעט יצרניות רכב כמו אופל, דייהו, סאאב, שברולט, האמר והרשימה עוד ארוכה. כנראה שהאסטרטגיה הנוכחית של GM בנויה בעיקר על הסמל שבחזית המכונית ולא על המכונית שעליה מוצמד הסמל. רוצים דוגמה מוחשית יותר? מכוניות דייהו נמכרות באירופה (ובישראל) בשנים האחרונות תחת מותג שברולט וראו זה פלא, בין לילה השתנתה להם התדמית.

גם בארה"ב נוהגת GM לעשות מיחזור מותגי ולפני שנתיים היא החלה לשווק שם את הסאאב 9-7X בסגמנט ה-SUV, אלא שכבר אז דובר על כך שלמעשה הוחלף סמל השברולט שבחזית הטרייל-בלייזר בזה של היצרנית משוודיה. מאז נמכרו מעל ל-12 אלף יחידות ולקראת 2008 רוצים ב-GM לשפר את שם המותג בדרך אמריקנית טיפוסית.

גרסת האירו ל-9-7X תיוצר במהדורה מוגבלת ותחל הימכר בסתיו הקרוב. מאחורי הגריל שיובא משוודיה, נמצא מנוע V8 בנפח 6.0 ליטר המפיק 390 כוחות סוס ו-55.3 קג"מ. את התאוצה הקלאסית עוברת הסאאב כפולת ההנעה תוך 6 שניות בלבד.

המוחצנות האמריקנית תבוא לידי ביטוי גם באבזור החיצוני עם צביעה מיוחדת, חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש וצמיגים במידה 225/50. בכדי לקבל מראה קרבי, הונמך המרכב ולטענת המהנדסים, יחד עם החלפת המוטות המייצבים לעבים יותר, מתקבלת התנהגות דינמית חדה וספורטיבית. האבזור יכלול בנוסף את מיטב בקרות הבטיחות וכמובן הרבה עור בתא הנוסעים.

מחיר גרסת האירו יעמוד על 45,690 דולר (כ-200 אלף ש"ח לפני מסים), אך נשאלת השאלה הגדולה. האם הלקוח האמריקני יודע שמדובר בסך הכל במסיכה? כנראה שהתשובה היא חיובית, אולם ל-GM זה ממש לא משנה. תראו כמה דייהו מחופשות נעות ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully