וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים קל בכביש

סבטה קויפמן, ריידרס

6.8.2007 / 13:04

גם לרוכבים על שניים יש מילואים. יום תרגול במגרש מבטיח סיכויי הישרדות בקרב הרכיבה בכבישים

השכמתי קום. קפה, סיגריה, מקלחת. התלבשתי, לקחתי ביד אחת את הקסדה, בשנייה את המעיל ויצאתי. בדרך השלמתי את תכולת טנק הדלק ל"מלא", בדקתי שמן (מצוין), את לחץ האוויר בצמיגים (כמו בספר) והמשכתי בדרכי לקורס 'אופנוען מאומן' של גידי פרדר ברשל"צ.

הקורס מתחיל מהרצאה פרונטלית של גידי. מדברים על צמיגים, אחיזה, תנוחה נכונה על האופנוע ועוד ויוצאים לדרך עם הוראות ברורות ומדויקות לביצוע התרגול. התלמידים מתאספים בנקודה אחת ויוצאים בזה אחר זה אל המסלול. בכמה נקודות על המסלול ניצבים המדריכים ומסמנים לתלמידים הוראות שנקבעו מראש. מפעם לפעם תלמיד זה או אחר מתבקש לעצור ליד המדריך ומקבל הערות שעיקרן – "ככה אתה עשית... ככה צריך לעשות... צא לדרך, בהצלחה". הסבלנות של הבחורים האלה בלתי נגמרת. ת'כלס כל מה שאתה עושה כל היום זה סיבובים ימינה. ככה זה יראה למי שיעמוד לצד המגרש – 7 אנשים שכל הזמן פונים ימינה.

האמת ששמעתי רבות על הקורס הזה, אופנוען מאומן א'. מה שידעתי עליו עד היום זה שהקורס מיועד לרוכבי אופנוע מנוסים שבאים לקבל איזה שדרוג קל ליכולות שלהם. טעיתי. ועוד איך טעיתי. נתחיל מזה שמאומן א' מתאים לרוכבי קטנוע ואופנוע כאחד. טוב יעשה כל רוכב אם ירכוש לעצמו במתנה את הקורס הזה. במיוחד רוכבי הקטנועים הקטנים שלמדו לבלום "רק עם הברקס האחורי", לאחוז בכידון כאילו מדובר בקרניו של שור שיש לאלף ובמיוחד אלו שאומרים על עצמם – "לאן אני כבר נוסע עם הקטנוע הזה? פה, שם, בקטנה". בדיוק בפה, בשם ובמיוחד בקטנה, אנחנו עושים את ההחלטות השגויות ביותר. לא מתכננים כלל את מסלול הנסיעה שלנו, לא רואים מעבר לאף שלנו ונקטפים על ידי נשים ומשאיות שפונות שמאלה או נהגי מוניות שלא טורחים אף פעם, אבל אף פעם לאותת.

הקורס מתאים לכל הרוכבים, במיוחד לרוכבים טריים שההרגלים הלא נכונים שלהם ברכיבה עוד לא השתרשו חזק מספיק ויש להם הזדמנות להפטר מהם ולהקנות לעצמם הרגלים נכונים ברכיבה. גם לשועלי קרבות ותיקים לא יזיק ללכת ולהקשיב למה שיש לאיש הזה להגיד. זו בדיוק ההזדמנות, לגלות בתנאים כמעט סטריליים, מה אתה מסוגל לעשות ולא ידעת אפילו. לא היה לי מושג כמה ירודה איכות הפנייה שלי, כמה שגויות הבלימות שלי ומה עוד אפשר להוציא מהקטנוע שלי, עד שלא הגעתי לקורס.

כתבתי בעבר לא מעט על הכנרת ועל הנסיעות שלי סביבה. גילוי נאות – מגיל 3 ועד גיל 21 חייתי בטבריה. כל ביקור כאן הוא ביקור מולדת במקום שהזמן לא נגע בו. הכבישים הסובבים את הכנרת מתהדרים ברובם באספלט חדש ומשובח וכשהם קוראים לי לבוא אני באה. לרגל יום הולדתי שנחגג לפני כמה ימים לקחתי לי כמה ימי חופשה שנתית (כן, גם מכורים לעבודה מתעייפים בסוף) והנה אני בטבריה, אצל הורי. הבוקר יצאתי שוב, למסלול המוכר מסביב לכנרת והפעם במטרה לתרגל את מה שלמדתי בקורס. אכן כן ידידי, מרגישים את ההבדל עוד מהעיקול הראשון. הכבישים כאן לא גדושים והאספלט חדש. אני מכירה כמעט כל פניה ועיקול בעל פה, ת ע נ ו ג. תרכבו וצאו ללמוד ולתרגל. אני נהניתי בקורס, למדתי המון ואני מאמינה שכל רוכב צריך להוסיף את הקורס הזה לרשימת ההוצאות כשהוא רוכש אופנוע או קטנוע (קסדה, מעיל, כפפות, אופנוען מאומן, מגיני ברכיים וכו').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully