וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביו-דיזל לשימוש עצמי

ירון אדרי

7.8.2007 / 11:23

חברת Etruck הבריטית מאפשרת לבעלי מכוניות דיזל לייצר לעצמם ביודיזל נקי משמן טיגון משומש

המאבק לשמירה על איכות הסביבה, הביא את ממשלת בריטניה לחוקק חוק כי כל אזרח יכול לייצר לעצמו דלק נקי בכמות של עד 2,500 ליטר לשנה. רק לפני חודש סיפרנו לכם על מתקן אלקטרוליזה ביתי להכנת מימן אותו פיתחה חברת 'ITM פאוור' והיום נספר לכם על המוצר החדש איתו ניתן להפיק ביודיזל.

חברת 'Etruck' הבריטית מציעה מגוון רב של מכונות איתן ניתן לייצר ביודיזל משאריות השמן בו טיגנתם צ'יפס. בעזרת המכונה, מופרד השמן ל-2 מרכיבים, גליצרין ומתיל-אסטרס שהוא למעשה הביודיזל. בעוד שאת הגליצרין ניתן למכור לחברות שמייצרות סבונים למשל, את המתיל-אסטרס יכול היצרן הקטן לאחסן בג'ריקנים ולתדלק את מכוניתו מתי שרק ירצה, בתנאי שמדובר במנוע דיזל כמובן.

השוני בין המכונות הוא ביכולת הייצור שלהן והיצע החברה מתחיל ב- Etruck 50 שעולה 895 פאונד (כ-7,500 ש"ח) לפני מע"מ, שלמרות השם יכול להכיל רק 40 ליטרים של שמן במיכל האיסוף ומתאים בעיקר לשימוש עצמי. צרכנים גדולים וחברות בעלות צי מכוניות קטן, יכולים לבחור בשאר המכונות כשהגדולה ביותר היא ה-Etruck 200 + שעלותה עומדת על 2095 פאונד (כ-17,500 ש"ח) לפני מע"מ ומיכל האיסוף שלה מכיל 1,000 ליטרים של שמן משומש. עכשיו כל שנותר הוא לבדוק אם ביצועי שמן הצ'יפס טובים מביצועי שמן הפלאפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully