וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז פיתוח ל-GM בישראל?

אורה קורן ותומר הדר

13.8.2007 / 18:04

האם ענף הרכב בישראל עומד בפני מפנה? יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס במגעים להקמת מרכז פיתוח ברעננה

יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, שבבעלותה נמצאות כיום שברולט, איסוזו, סאאב, ביואיק, אופל והאמר, מנהלת מגעים עם גורמים ממשלתיים לבחינת הטבות שתקבל בגין הקמת מרכז פיתוח או מרכז מחקר ופיתוח ברעננה. כך מסרו אתמול מקורבים למגעים.

לדבריהם, החברה פנתה למדען הראשי במשרד התמ"ת לבדיקת ההטבות, אולם חוק המו"פ כנראה לא מאפשר מתן הטבות תמורת הקמת מרכז פיתוח מחוץ לפריפריה.

ג'נרל מוטורס הוקמה ב-1907, והיא נמנית בין יצרניות הרכב הוותיקות בעולם. ב-2006 היא מכרה 9.1 מיליון כלי רכב. ברבעון השני של השנה הנוכחית הרוויחה החברה 891 מיליון דולר. בשנה האחרונה עקפה טויוטה את ג'נרל מוטורס בכמות המכירות העולמית, אך בחודש שעבר הצליחה ג'נרל מוטורס לתפוס את המקום הראשון.

החברה כבר ניהלה מגעים בדצמבר 2006 עם משרד האוצר ומשרד התמ"ת. שני המשרדים ניסו לעניין את החברה בהקמת מרכז המו"פ שלה בצפון, במכרז שפורסם לאחר מלחמת לבנון השנייה. החברה לא רצתה להקים את המרכז בפריפריה, ובמכרז זכתה מוטורולה שהסכימה להקים מרכז מו"פ בבית שאן.

גורמים ממשלתיים הביעו עניין בהקמת המרכז בישראל. במקרים דומים בעבר, בהם היה לממשלה עניין במתן הטבות החורגות מהחוק, נבחנו הבקשות ברמת השרים. המקורבים העריכו כי לחברה יהיה קשה לשכנע את הדרג הבכיר כי אין באפשרותה למצוא מהנדסים טובים במקומות רחוקים יותר מהמרכז, במיוחד נוכח הפעילות של חברות אחרות, למשל אינטל, בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully