וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפרנקפורט

תומר הדר

14.8.2007 / 9:17

225 אלף מ"ר, מיליון מבקרים, 44 מדינות ו-500 מציגים. פרנקפורט, תערוכת הרכב החשובה בעולם

השם הרשמי שלה, בתרגום מדויק, הוא מופע המכוניות הבינלאומי, אך ליצרני המכוניות ולחובבים היא מוכרת בשם תערוכת פרנקפורט. התערוכה, שתיערך במרכז הקונגרסים הבינלאומי בעיר, תיפתח לקהל הרחב ב-13 בספטמבר ותיסגר ב-23 בספטמבר. מבין תערוכות הרכב הבינלאומיות המתקיימות בפאריס, ז'נבה, דטרויט וטוקיו, זוהי הגדולה והחשובה בעולם.

הנה כמה מספרים: שטח התצוגה משתרע על 225 אלף מ"ר. בשנה שעברה ביקרו בתערוכה מיליון מבקרים שצפו 500 מציגים מ-44 מדינות. השנה תתקיים התערוכה בסימן "מכוניות העתיד" ותתמקד בטכנולוגיות מיחזור ושמירה על איכות הסביבה. חלק מהדגמים החדשים שיוצגו הם מכוניות קונספט, כלומר מכוניות שנועדו לתצוגה בלבד וממחישות את יכולותיו הטכנולוגיות והעיצוביות של היצרן, וחלקן מכוניות המיועדות לייצור וצפויות להגיע לאירופה ולישראל.

רנו לגונה

הדור השלישי של רנו לגונה, שייחשף בתערוכת פרנקפורט, מהווה חלק מתוכנית ההתייעלות של רנו "מחויבות 2009". במסגרת תוכנית זו אמורה לגונה החדשה, יחד עם שישה דגמים נוספים שעדיין לא נחשפו, לחולל מהפכה בבקרת האיכות של חברת רנו. במסגרת מהפכת האיכות נשלחו לגונות לנסיעות מבחן מפרכות של מאות אלפי קילומטרים במקומות נידחים בעולם, בהם הרי האנדים. היצע המנועים יכלול מנועי דיזל בנפח 1.5 ו-2.0 ליטרים, ומנועי בנזין בנפח 2.0 ליטרים. לגונה החדשה תגיע לישראל באפריל 2008.

פורד פוקוס המחודשת

פורד תחשוף בתערוכה גרסה מחודשת של פוקוס, בעלת עיצוב דומה לזה של מונדיאו, ששיווקה בישראל יתחיל החודש. העיצוב המחודש נועד למצב את פוקוס, שעיצובה נחשב לשמרני, מול מתחרות חדשות בשוק האירופאי כגון אופל אסטרה וניסאן קשקאי. פוקוס המחודשת תגיע לישראל בינואר הקרוב.

פולקסווגן סיטי אקספרט

סיטי אקספרט היא מכונית קונצפט המיישמת את העקרונות ששימשו את פולקסווגן באמצע המאה הקודמת לייצור החיפושית: מנוע אחורי ועלות ייצור זולה. אף שפולקסווגן עדיין לא פירסמה נתונים רשמיים לגבי סיטי אקספרט, בעיתונות הרכב העולמית כבר פורסם שהיא תוצע במנועים בעלי זוג בוכנות, שאותן ניתן יהיה להחליף במוסכי פולקסוואגן אם בעל המכונית ירצה מנוע חזק יותר. השימוש במנוע אחורי נועד להפחית מהכובד המופעל על הציר הקדמי של המכונית ולחסוך את הצורך במנגנון הגה כוח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סקודה פאביה סטיישן

סקודה תחשוף את גרסת הסטיישן של פאביה החדשה, שתצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית, ובמנוע טורבו דיזל שישודך לתיבת הילוכים ידנית. בסקודה עדיין לא חשפו באופן רשמי את ממדיה של פאביה קומבי, אך הודיעו כי בניגוד לדגם הקודם, לא תוצג גרסה בעלת ארבע דלתות ותא מטען (סדאן). פאביה החדשה על כל דגמיה תיובא לישראל בפברואר הקרוב.

אודי A4

אודי A4 החדשה, שתוצג בתערוכת פרנקפורט, אינה מתיחת פנים או עיצוב מחדש של מכונית קיימת, אלא דגם חדש לחלוטין. במסגרת העיצוב המחודש ימוקמו מנועיה של A4 החדשה קרוב יותר לתא הנוסעים. הזזת המנוע לכיוון מרכז המכונית תורמת לחלוקת משקל שווה בין הציר הקדמי לציר האחורי של המכונית, מונעת ריכוז עיקר המשקל על הציר הקדמי ומשפרת את התנהגות המכונית. היצע המנועים של A4 החדשה לא ישתנה משמעותית בהשוואה לדגם הנוכחי, ויכלול מנועים בנפח 2.0 ליטרים, 3.2 ליטרים ו-4.2 ליטרים. A4 החדשה תגיע לישראל בפברואר.

מיני קלאבמן

ב.מ.וו תחשוף בתערוכה את גרסת הסטיישן של מיני החדשה, העונה לשם קלאבמן. הרעיון אינו חדש. גם למיני המקורית היתה גרסת סטיישן שנקרה קלאבמן. אך בעוד גרסת הסטיישן מיני הקודמת שימשה בעיקר להובלת סחורה, סביר שרוכשי קלאבמן החדשה לא ילכלכו את חלקה האחורי של מיני החדשה בחומרי בניין וארגזי ירקות מהשוק הסיטוני. קלאבמן החדשה ארוכה ב-24 סנטימטר ממיני הנוכחית ומצוידת בדלת אחורית בצד של הנוסע, הנפתחת בכיוון הפוך מכיוון הנסיעה ("דלת התאבדות"). היצע המנועים זהה לזה של מיני הרגילה וכולל שתי גרסות בנזין וגרסת טורבו דיזל. מיני קלאבמן תגיע לישראל בנובמבר הקרוב.

ב.מ.וו סדרה 1 קופה

ב.מ.וו סדרה 1 קופה היא גרסת שתי דלתות בתצורת קופה לסדרה 1. כלומר, בניגוד לסדרה 1 הרגילה, המוצעת במרכב האצ'בק בעל שלוש וחמש דלתות בלבד, סדרה 1 קופה מוצעת בגרסה בעלת תא מטען נפרד. סדרה 1 קופה ארוכה מגרסת ההאצ'בק ומציעה תא מטען גדול יותר. היצע המנועים כולל מנועי טורבו, דיזל ובנזין. גרסת המנוע הבכירה, בנפח 3.0 ליטרים, לקוחה מב.מ.וו סדרה 3 ומפיקה 306 כוחות סוס באמצעות צמד מגדשי טורבו. בשלב ראשון יושקו גרסאות הבסיס כשהן מצוידות במנועי דיזל בלבד. לדברי היבואן, יישקל יבוא ב.מ.וו סדרה 1 קופה כאשר יוצגו גרסאות בסיס בעלות מנועי בנזין.

פולקסווגן טיגואן

פולקסווגן עתידה לחשוף בתערוכה את טיגואן, כביש-שטח המבוסס על שלדת פולקסווגן גולף. טיגואן, שתמונות ראשונות שלו נחשפו ביולי האחרון, יצויד במנועי בנזין בעלי מגדשי טורבו ומגדשי-על בנפח 1.4 ליטרים ומנועי טורבו דיזל. מנועי הדיזל של טיגואן יעמדו בתקן הזיהום יורו 5, שייאכף באירופה מ-2009. כל דגמי טיגואן מצוידים במערכת הנעה לכל הגלגלים ובמערכות בקרת משיכה אלקטרוניות. טיגואן תגיע לישראל במחצית הראשונה של 2008.

קאיה פרו-סיד

פרו-סיד, החולקת פלטפורמה עם יונדאי i30, ששיווקה בישראל יתחיל השנה, היא הגרסה הספורטיבית של המכונית הקומפקטית קאיה סיד, ששיווקה באירופה החל כבר בשנה שעברה. פרו-סיד עוצבה על ידי פטר שראייר, שעיצב בעבר מכוניות בעבור קבוצת פולקסווגן. יש דמיון רב בין קאיה פרו סיד לאודי A3. עדיין לא פורסם מועד הגעתה של הפרו-סיד לישראל.

פיג'ו 308

פיג'ו 308 מחליפה את פיג'ו 307 שהושקה בעולם ב-2001. בדומה לפיג'ו 207, שהחליפה את פיג'ו 206, גם 308 היא מכונית גדולה מן המכונית שהיא מחליפה. אף שבסיס הגלגלים של 307 ו-308 - 261 סנטימטרים - נותר זהה, ממד הרוחב של המכונית החדשה גדל משמעותית. הגרסה החשובה ביותר בעבור השוק הישראלי מצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים, פרי פיתוח משותף לפיג'ו וב.מ.וו המופיע בפיג'ו 207 שנמכרת בישראל. לצד פיג'ו 308 החדשה תוצג גם מכונית הקונצפט RCZ. זוהי מכונית קופה המבוססת על מכלולי פיז'ו 308. פיזו 308 תגיע לישראל בתחילת 2008.

מיצובישי לאנסר

מיצובישי תחשוף בתערוכה את הדור השביעי של הלאנסר. הדגם שייחשף בתערוכה הוא למעשה הגרסה האירופית של הלאנסר. הגרסה האמריקאית הוצגה בתחילת השנה בתערוכת הרכב בדטרויט. הגרסה האירופית תצויד במנועי בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ליטרים, ובמנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים מתוצרת פולקסווגן. לאנסר החדשה מבוססת על פלטפורמה משותפת למיצובישי ולדודג', עליה מבוססת גם דודג' קאליבר המשווקת כיום בישראל. מיצובישי לאנסר החדשה תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2008.

מאזדה 6

מאזדה תציג את הדור השני של מאזדה 6. מאזדה 6 החדשה מבוססת על שלדה משותפת לפורד S מקס ופורד מונדאו, ששיווקן בישראל יתחיל בחודש הקרוב. בדומה למאזדה 6 הנוכחית, יוצעו גרסות בנזין בנפח 2.0 ו-2.3 ליטרים וגרסת טורבו דיזל, שככל הנראה לא תיובא לישראל. מאזדה 6 תגיע לישראל בנובמבר. מחירה של גרסת 2.0 ליטרים יהיה 151 אלף שקל - תקרת גובה קבוצת שווי שימוש 4 שתבטיח את קליטתה המוצלחת בחברות הליסינג.

סובארו WRC קונספט

המכונית שהיתה אחראית יותר מכל להצלחתה של סובארו בעשור האחרון היתה הגרסה הספורטיבית של האימפרזה הקודמת, 'אימפרזה טורבו' בלשון העם. הגרסה הספורטיבית הופיעה בשלל תצורות והספקי מנוע, שהגיעו עד ל-320 כוחות סוס. סובארו אימפרזה החדשה, שהוצגה החודש בישראל בגרסת חמש דלתות וזכתה לשם B3, עדיין לא זכתה לגרסה ספורטיבית.

בארצות הברית הוצגה גרסת סדאן ספורטיבית בעלת מנוע טורבו והנעה לכל הגלגלים, אך גרסה זו אינה משווקת באירופה. בתערוכת פרנקפורט תציג סובארו מכונית קונספט המבוססת על גרסת ההאצ'בק של אימפרזה החדשה. מכונית הקונספט רומזת על מראה מכונית המרוץ החדשה של סובארו, שנועדה להתחרות באליפות העולם בראלי. אך יותר מכך, מכונית הקונספט נועדה לרמוז לחובבי המותג על מראה אימפרזה טורבו החדשה. גרסת הטורבו של B3 תגיע לישראל בתחילת 2008. לעת עתה הגרסה הקודמת עדיין משווקת בסוכנויות היבואן.

סוזוקי ספלאש

סוזוקי ספלאש היא מכונית סופר מיני המיועדת בעיקר לשוק האירופי. ספלאש, שתצויד בשני מנועי בנזין, בנפח 1.0 ו-1.2 ליטרים, ובמנוע טורבו דיזל בנפח 1.3 ליטרים, עומדת בתקנות הזיהום יורו 4 ומצוידת ברוב הדגמים בשש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית. בשלב זה עדיין לא הוחלט אם סוזוקי ספלאש תיובא לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully