וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קץ לשיפור

ירון אדרי

19.8.2007 / 8:50

מה עושה מי שלא מסתפק במועט? הופך את העולם בשביל להשיג יותר. תשאלו את אנשי סדנת 'גמבאלה'

יש בעולם לא מעט סדנאות בררניות, כאלה שמתמקדות רק במותג אחד. לעומת סדנת האמן שמשפרת כמעט כל דבר שזז, יש את 'AC שניצר' שנוגעת רק בב.מ.וו או 'אוטו-דלתא' שבשבילה רק אלפא-רומיאו קיימת. אולם להתמקדות במותג אחד יש יתרון גדול – התמחות. כך יכולות הסדנאות לנצל את מלוא זמנם ומירצם למטרה אחת נעלה.

למרות השם, סדנת 'גמבאלה' אינה נמצאת באפריקה אלא בגרמניה ואצלה הבררונת היא לפורשה. עד היום, טיפלה הסדנה בלא מעט יצירות כשהדובדבן שבקצפת היא איך לא, ה-911 לדורותיה. וכשהתחרות בין הסדנאות עזה אף יותר מזאת של היצרנים, זה לא מפתיע לראות עוד ועוד גרסאות עם שיפורים על גבי שיפורים.

בפסגת ההיצע של 'גמבאלה' נמצאת היום ה'אבאלנש GT2 650 איבו-R', הלא היא פורשה 977 (הדור הנוכחי של ה-911) טורבו. משחקם של מהנדסי הסדנה באזור תא המנוע ורכיביו, הצליח להניב מהמכונית הספק אדיר של 650 כוחות סוס. רק בכדי לסבר את האוזן, לאחרונה הוציאה פורשה את ה-GT2 שעם 530 כוחות סוס סטנדרטיים, נחשבת לחזקה ביותר שיצאה את המפעל. האבאלנש המשופרת הציגה תאוצה של 3.3 שניות ל-100 קמ"ש ופחות מ-10 שניות ל-200 אלא ששוב, גם זה לא היה מספיק.

'גמבאלה' המשיכו להתעסק עם הפורשה ולאחר שביצעו עוד מספר שינויים, יצאה הגרסה החדשה עם 750 כוחות סוס ועיצוב חיצוני רדיקלי לא פחות. בצמוד לנתון המפוצץ פורסם עוד נתון אחד. מהירותה המירבית של האבאלנש 750 מוגבלת ל-335 קמ"ש. מה לגבי התאוצה? נתון זה לא נמסר, אך אם ניקח את 3.3 השניות של הדגם "החלש", כנראה שנראה את הסיפרה 2 משמאל לנקודה.

אין ספק כי ההישג של 'גמבאלה' מציב אותה בראש פרמידת הסדנאות בכל הקשור לשיפור המנוע. מה לגבי העיצוב? את זה נשאיר לכם לקבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully