וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה לקמצנים

ירון אדרי

20.8.2007 / 11:44

20 שניות ל-100, 67 ק"מ לליטר ו-12 אלף יורו עומדים בבסיסה של ה'לורמו' ועם דגם בשם GT, היא לא רק דומה לפורשה

אחת ממכוניות "הגל הירוק", אלה שאמורות לסגור בחזרה את החור באוזון, היא הלורמו (Loremo) שתוצג בתערוכת פרנקפורט. מבט על פרופיל המכונית מגלה לנו את הקו המנחה בו הלכה החברה, "להיות בלי, להרגיש עם". למה בלי? כי בתוך קרביה פועלים מנועים חסכוניים ונקיים. למה עם? כי המוטיב העיצובי הבולט הוא הפורשה 911. אהה...וגם היא גרמנית.

הלורמו היא מכונית קונספט בתצורת קופה 2+2 בעלת הנעה אחורית, גיר ידני, אופציה לשני מנועי טורבו ומשקל של פחות מ-500 ק"ג. עד כאן נשמע מבטיח אלא שמבט בדף הנתונים מגלה דברים אחרים. דגם ה-LS עושה שימוש במנוע טורבו-דיזל בעל שתי בוכנות ממנו בוקעים 20 כוחות סוס, 20 שניות ל-100 ו-160 קמ"ש מירביים. לעומתו, דגם ה-GT (מקוריים הלורמו האלה) מקבל בוכנה נוספת שמעלה את כוחו ל-50 כוחות סוס, מורידה את התאוצה ל-9 שניות ומאפשרת מהירות מירבית של 220 קמ"ש.

למרות הנסיון האמיץ להעמיד את הלורמו בין מכונית הספורט, הן בעיצוב והן בנתונים, יתרונה נמצא באגזוז. על כל ליטר סולר, עוברת הלורמו LS מרחק של 66.7 ק"מ ועם מיכל דלק של 20 ליטרים, היא יכולה לעבור כ-1,300 ק"מ בין תדלוק לתדלוק. גרסת ה-GT בזבזנית יותר ועל כן תצרוך ליטר סולר על כל 37 ק"מ (כ-800 ק"מ למיכל). עם נתונים שכאלה, תנסה לורמו את מזלה בתחרות ה-'X פרייז' שבסופה יוענק פרס של 10 מיליון דולר למכונית החסכונית ביותר. אולם בלורמו מעט חוששים מכיוון שנתוני צריכת הדלק לא נקבעו בפועל אלא רק על-ידי סימולציות מחשב שונות ועל כן קיים סיכוי גדול שבפועל יהיו הנתונים אופטימיים פחות. בינתיים היא תתהדר בפליטת CO2 של 50 גק"מ בלבד.

המכונית שתוצג בפרנקפוט היא עדיין דגם הקונספט, אך בלורמו מספרים כי הגרסה הסופית שתהיה מוכנה אוטוטו לשיווק לא תהיה שונה בהרבה. המחיר עבור ה-LS יעמוד על 12 אלף יורו ו-15 אלף תעלה ה-GT (70 ו-90 אלף ש"ח בהתאמה לפני מסים). ממש פורשה. לחסכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully