וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו C30 שומרת על הסביבה

ירון אדרי

20.8.2007 / 13:07

מנוע טורבו-דיזל ומספר שינויים יהפכו את ה-C30 למכונית הנקיה ביותר של וולוו. גם תיבה בסגנון ה-DSG תגיע בקרוב מאוד

וולוו מובילה את "אליפות" שוודיה לבטיחות אולם במירוץ להגנת הסביבה היא רק שנייה לסאאב. לפני כשבועיים שיחררה וולוו פרטים אודות שני מנועי ביואתנול חדשים איתם תנסה החברה להתמודד מול הפופולאריות הגואה של סאאב, אולם בתערוכת פרנקפורט נגלה כי היא טרם אמרה את המילה האחרונה בתחום המנועים הקונבנציאונליים.

אחד היתרונות הגדולים כיום של וולוו בשוק המקומי היא הקומפקטית C30 שנכנסת גם היא למועדון הניקיון. תודות למספר שינויים הכוללים את שיפור היעילות האווירודינמית, הפחתת זוויות הגלגול, הארכת יחסי ההעברה של ההילוכים הגבוהים ועוד, עומדת תצרוכת הדלק של מנוע הטורבו-דיזל 1.6 ליטר בעל 105 כוחות הסוס על 22.3 ק"מ לליטר (20.4 בממוצע). פליטת ה-CO2, שחשיבותה הולכת וגוברת, תעמוד על פחות מ-120 גק"מ (129 גק"מ בממוצע), מה שיהפוך את ה-C30 לנציגה הראשונה של וולוו בקבוצת זיהום B (101-120 גק"מ).

וזה לא הכל. במהלך החודשים הראשונים של 2008, תציג וולוו מנוע טורבו-דיזל חדש וחסכוני בנפח 2.0 ליטר אליו תשודך תיבה אוטומטית 'פאוורשיפט' בעלת צמד מצמדים בסגנון תיבת ה-DSG של פולקסווגן. כמו בפולקסווגן, גם כאן תעזור התיבה לצריכת הדלק מכיוון שהיא מעמיסה פחות על המנוע בעת העברת ההילוכים. את המנוע והתיבה יקבלו ה-C30, הסדאן S40 והסטיישן V50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully