וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות סיטרואניות

ירון אדרי

20.8.2007 / 14:43

סיטרואן מציגה קבריולה-קונספט שמרמזת על ה-C5 הבאה וגרסה אלטרנטיבית מוכנה לשיווק של ה-C4

באי תערוכת פרנקפורט יוכלו להתרשם מה-'C5 איירסקייפ קונספט' בעלת גג הקארבון החדשני. האם סיטרואן, אשר תמיד יוחדה בזכות החדשנות שלה, רומזת לנו על גרסה עתידית? את זה לא ניתן לנבא, אך היצירתיות שהושקעה בגג המתקפל החדשני בטוח תלווה בעתיד לפחות חלק מדגמי קבוצת PSA.

הפשלתו של הגג חושפת תא נוסעים יוקרתי העושה שימוש במעטה עור בגוון חום-כהה ויוקרתי. סיטרואן מציינים כי התא יזכה גם במשטחי כרום אולם מהתמונות אשר חשפה, קשה להתרשם מעיצוב הפנים. מבחוץ, השאילה הקונספט מספר אלמנטים מהאחות הגדולה, ה-C6.

ברוח התקופה, האיירסקייפ תקבל את מנוע הביודיזל 2.7 HDI ליטר המפיק 208 כוחות סוס. יחד עם המנוע החסכוני מטבעו, תעשה האיירסקייפ שימוש גם בטכנולוגיית 'היבריד עירוני' של PSA אשר מפרידה את צרכני האנרגיה (מיזוג, אלטרנטור, הגה כוח וכו') מהמנוע. בנוסף, טכנולוגית העצור וסע דואגת לכבות את המנוע בעת עמידה. נתונים ממשיים לא נמסרו, אך כל הטכנולוגיות הנלוות מפחיתות את פליטת ה-CO2 ב-24 גק"מ בממוצע.

בעתיד הקרוב אמורה סיטרואן להחליף את ה-C5 הנוכחית בעלת העיצוב הפושר. אם עיצוב הקונספט מתבסס על ה-C5 המיועדת, הרי שמדובר בשינוי משמעותי שיעמיד אותה ללא רגשי נחיתות מול יריבות כמו המונדאו של פורד, הלגונה של רנו או הפאסאט של פולקסווגן.

C4 ביופלקס

חדשה נוספות מסיטרואן היא ה-C4 ביופלקס ששיווקה יחל במהלך החודש הבא. הוספת גרסת ביואתנול תעזור לסיטרואן לבסס מעמדה בשוק הדלקים החלופיים, בעיקר אל מול המגאן של רנו שתחילת שיווקה צפוי גם הוא בקרוב.

כמו המגאן, גם סיטרואן לקחה מנוע קיים, את ה-1.6 ליטר בנזין במקרה זה, אשר הותאם לצרוך את תערובת ה-E85 (עד 85% ביואתנול). בעקבות השינויים, עלה הספקו של המנוע ל-113 כוחות סוס (תוספת של 3 כוחות סוס) והמומנט עלה ב-4%. עובדה מעניינת היא היותו של המנוע זללן דלק לא קטן, בעיקר עם משווים למנוע הרגיל. על כל ליטר תערובת E85, עוברת הביופלקס רק 10.2 ק"מ לעומת 14.1 ליטר בנזין. למרות זללנות היתר, סיטרואן מציינים כי הצרכן הסופי ירוויח מכיוון שעלותו של ליטר בנזין הוא 1.3 יורו לעומת 0.8 יורו לליטר תערובת. בנוסף, למרות הבדל של כ-40% בצריכה, פולט המנוע החדש רק 169 גק"מ של CO2 לאטמוספירה, שיפור של 5%.

כמו רנו, גם סיטרואן משווקת מזה מספר שנים גרסאות ביואתנול בשוק הברזילאי, אך באירופה זו המכונית הראשונה שלה. ה-C4 ביופלקס תשווק תחילה בצרפת ובשוודיה ולאחר מכן תגיע לשאר מדינות אירופה בהן ישנה התשתית לסוג הנעה שכזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully