וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדאו 2008 - מבחן ראשון

22.8.2007 / 18:52

משפחת מכוניות פורד מתרחבת בפתאומיות עם השקת המונדאו, ה-S מקס והגלקסי בישראל. כתבה ראשונה בסדרה

הנה משהו שזמן רב לא קרה בשוק הרכב הישראלי, מצב שבו "נולדת" משפחת מכוניות חדשות בשוק המקומי, ביום אחד. על רגל אחת נספר, כי 'דלק מוטורס', יבואנית פורד ומאזדה לישראל, החליטה להפיח חיים מחודשים במותג השני שבהחזקתה ובעזרתו לתקוף את שוק הפרטיות והליסינג מגזרה נוספת ובכך לחזק בו את שליטתה.

המותג המדובר הוא כצפוי פורד, מותג אשר ייוצג בישראל של השנים האחרונות בעזרת שני דגמים – פוקוס ומונדאו. הראשונה הצליחה לעשות חייל בקטגוריה שלה, והצעידה אותה ואת המותג אליו היא שייכת לעבר התארים המכובדים "המותג האירופי הנמכר ביותר בישראל" וכן "המכונית האירופית הנמכרת ביותר בישראל".

המכונית העולמית

גם המונדאו, ששמה נובע מהמילה "מונדו" (עולם – המכונית העולמית של פורד), הצליחה להימכר במספרים נאים של כ-1,200 יחידות בשנה. זאת למרות שהוצעה בגרסה יחידה בלבד ולמרות שהייתה מכונית אפרורית למדי.

כעת, החליטו אנשי 'דלק מוטורס' לנסות שוב ולטרוף את הקלפים בשוק הישראלי, עם תקיפה רב חזיתית בעזרת שלושה דגמים חדשים בישראל – מונדאו, S מקס והגלקסי, כאשר כל אחד מהם אמור לכסות פלח שוק ייעודי.

לכבוד המאורע, ערך היבואן השקה ישראלית לשלושת הדגמים, בנסיעה מהקודקוד הצפוני של המדינה, אל זה הדרומי ביותר. מאות קילומטרים שאפשרו לנו להיכנס עמוק אל קרבי השלושה – בכתבה הראשונה, נציג בפניכם את המכונית החשובה ביותר, המונדאו.

המונדאו, היא המכונית עליה מניח לעת עתה היבואן את מרב המאמצים והציפיות ממנה גם נרשמות בהתאם. ראשית, כבר במבט ראשון, ניתן לראות כי המונדאו החדשה היא יצירה מלאת נוכחות. בניגוד לקודמת האנונימית משהו, זו החדשה מצליחה לבלוט מאוד בכבישים ולמשוך הררי תשומת לב מהסובבים, ולא רק משום שהיא אכן חדשה במחוזותינו בפרט ובעולם בכלל. היא פשוט מכונית יפה.

הכל מהכל

בצעד מפתיע למדי ובניגוד גמור לעבר, היא גם משווקת לראשונה בישראל בכל תצורות המרכב הקיימות – 4 דלתות, 5 דלתות ואפילו סטיישן, שהאירופים אוהבים והישראלים לא ממש. בחזיתה מוצעים גם שני מנועים, אחד לוגם בנזין והשני דיזל. בניגוד למנועי ה-2.0 ליטר המקובלים בקטגורית המשפחתיות הגדולות - מנהלים, מנוע הבנזין המוצע בה מגיע בנפח של 2.3 ליטר עם 161 כ"ס נאים. הסיבה לכך היא כי רק את מנוע זה צייד היצרן בתיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים) אמיתית. מנוע הטורבו דיזל מציע 140 סוסים, אך גם כמות לא מבוטלת של קג"מים לטובת הגמישות.

על הכביש, שני המנועים מרגישים לא רע בכלל, עם עדיפות מורגשת בנמרצות לטובת מנוע הבנזין בייחוד כאשר חוצים את קו ה-4,000 סל"ד ועדיפות לדיזל בתחום גמישות הפעולה וצריכת הדלק. מנוע הדיזל חי טוב יותר בתחום הנמוך יותר של הסל"ד והוא עושה זאת ללא הטרטור הדיזלי האופייני, בעוד שהבנזיני ידרוש מכם לחיצה בריאה על דוושת הדלק והמתנה לסל"ד הגבוה כדי להגיע למיצוי.

לא נדבקים לכיסא

אולם, שני מנועים אלו לא יגרמו לכם להידבק לכיסא – התפוקה שלהם מספיקה כזי להניע את המונדאו בצורה נאותה, גם במהירויות גבוהות ולא חוקיות בעליל, גם אם לוקח להם לא מעט זמן להגיע לשם. דף הנתונים מדבר על כ-10 שניות בהאצה מעמידה ל-100 במנוע הבנזין, ו-10.9 שניות באותה האצה למנוע הדיזל. לא מדהים, אבל גם לא רע בכלל.

אל מנועים אלו שודכה תיבת הילוכים אוטומטית המכילה שישה הילוכים ומאפשרת גם תפעול ידני 'טיפטרוניקי', רק שפעולת העלאת והורדת ההילוכים הפוכה למקובל – דחיפת הידית מורידה הילוך, ומשיכתה מעלה. יחסי ההעברה בתיבה זו הרגישו מעט ארוכים, מה שמכוון את המונדאו בעיקר לעבר שיוטים נינוחים באוטוסטרדה ואת זה היא יודעת לעשות מצוין גם בזכות העברות הילוכים חלקות מאוד. אולם, בנסיעה במעלה או בנהיגה בכביש מפותל, התיבה נאלצת לבצע העברות הילוכים רבות, הלוך ושוב כדי לשמור על קצב הנסיעה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

א' בהתנהגות

המונדאו היוצאת בלטה בתכונות הניהוג הדינמיות ואף המהנות שלה וגם זו החדשה מצליחה להשאיר אותנו מרוצים בסך הכל בסעיף זה. האחיזה שלה בכביש גבוהה למדי וגם בקטעי הנהיגה המשובשים והמפותלים, היא הרגישה נטועה במסלולה, בייחוד כאשר בקרת היציבות מפקחת על הנעשה שם למטה. מי שהחמיצו מעט את המטרה, הם גלגל ההגה בשל מיעוט התחושה שעוברת דרכו והבלמים שהרגישו מעט חלשים. משקלו של ההגה קל ונעים וגם פעולתו חדה יחסית, אבל עדיין, כמעט שלא ניתן להבין דרך הידיים דרכו, מה משדרים הגלגלים הקדמיים. בנהיגה תובענית, גילינו כי גם המונדאו נוטה לכבות את המזגן בזמן לחיצה בריאה על דוושת הדלק ככל הנראה מתוך הרצון למנוע אבדן כח במנוע במצבים אלו, אך בימים חמים כמו בימי ההשקה, זה לא ממש נעים.

בסעיף נוחות הנסיעה, ניתן לומר כי מהנדסי פורד הצליחו ליצור את הפשרה הטובה ביותר מבחינת כיול המתלים – המונדאו מצליחה להיות נוחה למדי על רוב סוגי האספלט. היא בולעת היטב מהמורות ומסירה מרובן את העוקץ הקופצני, אך בד בבד, גם מצליחה לשמור על ריסון מצוין לגוף. המונדאו מצליחה לעקוב היטב אחרי האספלט מבלי לנער או לנדנד את המרכב בצורה טובה מאוד וזו תכונה חשובה מאוד.

קבינה מרשימה

אחת הנקודות החזקות של המונדאו החדשה הוא תא הנוסעים – בו היא מצליחה לגרוף כמעט את כל הנקודות. הקבינה לא רק נראית מודרנית ואיכותית כמו מקובל למצוא בקרב מכוניות הפרימיום (בייחוד ברמת האבזור פלטינום), אלא עם בסיס גלגלים של 285 ס"מ, היא גם מהמרווחות ביותר מלפנים ומאחור שניתן למצוא במכונית בישראל שאינה לימוזינה, בטח שבקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

לטובה יש גם לציין את המושבים החובקים של גרסת הטיטניום, ומעט פחות את אלו של הגרסאות ה"רגילות", אם כי, לאורך זמן, גם אלו וגם אלו התגלו כנוחים למדי. אנחנו יודעים שזה לא ממש מעניין אתכם, אבל גרסת הסטיישן מוסיפה לכל זה גם תא מטען בגודל של מגרש כדורגל כמעט. גרסת 5 הדלתות היא השניה במדד תא המטען עם גודל דומה ונגישות ונוחות הטענה מעולים. גרסת 4 הדלתות היא הפחות מנוצלת בסעיף זה – תא המטען שלה עדיין גדול, אך פתח ההטענה אינו גדול מספיק כדי לאפשר הטענה נוחה.

שחקנית חזקה

המונדאו עתידה להיות שחקנית חזקה מאוד בשוק הליסינג, בו היא תיוצג בקבוצת רישוי 4, קרי מה שמבטיח מחיר של 151 אלף שקל לגרסת הבסיס הבנזינית (2.3 ליטר) כשברשימת האבזור הבטיחותי שלה כלולות 6 כריות אוויר וכן בקרת יציבות אלקטרונית. מחירו של הדיזל הבסיסי עומד על 176 אלף שקל וככל שעולים ברמות האבזור, ממשיך המחיר לטפס.

בסופם של מאות הקילומטרים, הגענו למסקנה כי כעת, לפחות עד הגעת המאזדה 6 החדשה אשר תוצג רשמית בתערוכת פרנקפורט (11 בספטמבר), יש ליבואן מכונית טובה מאוד ביד שבאמצעותה ניתן יהיה לנגוס בנתח נכבד משוק המשפחתיות הגדולות בישראל, אם רק "מר ישראלי" לא יירתע מנפח המנוע החריג ואולי אף יראה בו יתרון.

מבחן וואלה! רכב לגלקסי ול-S מקס יפורסם בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully