וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קל מדי לפרוץ למכונית

תומר הדר

23.8.2007 / 13:44

מכונית קלה לפיצוח: מחקר חדש מצא דרך לפענח בקלות ובזריזות חלק ניכר מהאזעקות שמותקנות כיום במכוניות

אם יש ברשותכם מכונית מדגמים מסוימים מתוצרת קרייזלר, דייהו, ג'נרל מוטורס, פיאט, וולוו, טויוטה ועוד מספר חברות, דעו שייתכן שמערכת אבטחת הרכב שברשותכם ניתנת לפריצה פשוטה תוך זמן קצר. אך עדיין אין טעם לרוץ אל מתקין האזעקות כדי לתגבר את מערכת האבטחה של המכונית - מפתחי מערכת הפריצה הם מדענים ולא גנבי רכב מיומנים.

חוקרים מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית ומאוניברסיטת לובן בבלגיה, הצליחו לפצח את צופן אבטחת הרכב "קילוק" (KEYLOQ) של חברת מיקרוצ'יפ טכנולוגיות. קילוק היא מערכת הצפנת קודים שפותחה בשנות ה-80 בדרום אפריקה. המערכת נמכרה בשנת 95' לחברת מיקרוצ'יפ טכנולוגיות, שעשתה בה שימוש נרחב במערכות מיגון שנמכרו ליצרניות רכב רבות.

בדרך כלל, כאשר גנב מעוניין לפרוץ למכונית, הוא יכול להמתין להגעת הבעלים שלוחץ על כפתור שלט האזעקה כדי לפתוח את המכונית. כאשר הבעלים לוחץ על הכפתור, הגנב מעתיק באמצעות מכשיר מיוחד את התדר והקוד הספציפי שמשמשים לפתיחה. אחרי שבעל המכונית הולך לדרכו, הגנב יכול לפתוח את המכונית ולנטרל את האזעקה באין מפריע.

אך במערכת אזעקה בעלת צופן אבטחה מסוג קילוק, הפריצה קשה יותר - גנב שמחפש את הקוד צריך למצוא אותו בין 18 מיליארד אפשרויות קודים שונות. לגנב שמצויד ב-100 מחשבים, יידרשו כמה עשרות שנים לפיצוח הצופן.

עכשיו מסתבר שמערכת הקילוק הפכה למיושנת: החוקרים פיתחו שיטת פיצוח שמאפשרת העתקה של קוד הפתיחה תוך זמן קצר. כל שנדרש כדי להעתיק מן השלט את קוד הפתיחה של אזעקת המכונית הוא גישה בת כשעה לשלט רחוק, אפילו מבלי שיופעל. החוקרים דיווחו על תוצאת מחקרם להנהלת החברה והציגו אותו השבוע בכנס בינלאומי בנושא הצפנה שהתקיים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully