וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה 2: מובילי המשפחות

25.8.2007 / 10:40

בהשקת דגמי פורד נכחו גם הגלקסי וה-S-max. הם דומים, אבל לא זהים. רק המשפחה חסרה לנו

בתערוכת ז'נבה של שנת 2005, חשפה פורד לעיני העולם את SAV קונספט – מכונית תצוגה מרשימה למראה אשר לוותה בהבטחה כי פורד ישקדו בקרוב על ייצורו של כלי רכב חדש להובלת נוסעים, שבעה במספר, אך כזה שאינו עושה כל התפשרות בתחום הדינאמי, ומי יודע, אולי אף יהיה ספורטיבי.

אולם, בסופו של דבר, ההתעברות הזו הסתיימה בשנת 2006 בלידת תאומים לא זהים – הפורד גלקסי וה-S-Max. שני מיניוואנים דומים מאוד מבחינת מראה, למעשה הם כל כך דומים שרק מבט בוחן ומעמיק ימצא כי ה-S-MAX מעט קטן ואגרסיבי מהגלקסי בהופעתו החיצונית ומוסיף מספר אלמנטים עיצוביים המבדילים בינו לבין תאומו המגודל.

הדמיון לא תם במראה – שני המיניוואנים גם נשענים על אותה הפלטפורמה, המשותפת להם ולמונדאו החדשה וכן נעזרים באותם מנועים ותיבות הילוכים כדי לנוע קדימה. גם המידות החיצוניות כמעט זהות: רוחב שניהם עומד על 188.4 ס"מ, בסיס הגלגלים שלהם נמתח לכדי 285 ס"מ ורק בממדי האורך והגובה, מוביל הגלקסי על פני ה-S-MAX ב-5.2 ס"מ ו-8.1 ס"מ בהתאמה. אז למה צריך את שניהם?

טובים השניים מהאחד

למרות הדמיון הרב, ואולי גם בזכותו, מצליחים השניים לחלוש על שתי קטגוריות רכב קרובות – הגאלקסי נועד, לפחות מנקודת מבטו של היבואן הישראלי, להיכנס לנעליה הגדולות של המאזדה MPV שאינה משווקת כאן עוד. ככזה, הוא מציע תא נוסעים גדול במיוחד, עם שבעה מושבים מלאים, אשר לפחות את חמישה מהם יוכלו לאכלס מבוגרים. שורת המושבים השלישית תתאים למבוגרים לא גדולים במיוחד וגם אז רק לנסיעות קצרות.

הגבהת התקרה של הגלקסי יחד עם הנמכת קו הדלתות, יצרו שטח חלונות גדול מאוד מסביב לרכב כולו. אולם למרות זאת, החלונות האחוריים לא רק שמגיעים בציפוי כהה, אלא אף מוסיפים וילונות מתקפלים אשר יוצרים סביבה מוצללת ונעימה מאחור, גם כאשר בחוץ יוקדת השמש.

גם סעיף השימושיות לא הוזנח. מלפנים ישנם לא מעט תאים קטנים לאחסון כל מה שנמצא בכיסים ולאורך הגג נמצאים שורת תאים נפתחים שיכולים להכיל המון חומר קריאה. מאחור אף ניתן לשחק עם המושבים, לקפל את כולם או חלקם כדי למצוא את השילוב המתאים בין נוסעים למטען. חשוב לזכור כי כאשר שבעת המושבים נמצאים בשימוש, גם כאן מתכווצים ממדי תא המטען לזעירים ממש.

ה-S-max עוצב כאמור מעט אחרת, בעיקר לעבר הקשוח והקטן יותר, כדי לפנות אל פלח השוק של הצרכנים שמעונינים רק באופציה של 7 מושבים, ולא מוכנים לשלם על כך במחיר העיצוב – כמו זה הפושר של הגלקסי.

ה-S-MAX קיבל פגוש קדמי מודגש יותר, פתחי זימים מאחורי הגלגלים הקדמיים וכן קו חלונות נמוך יותר כדי להעצים את התחושה הדינמית. גם כאן, ניתן למצוא את אותו עיצוב פנים נאה, את החומרים הטובים וכן את השימושיות המבריקה בזכות שלל התאים. אולם, הנמכת התקרה בהחלט מורגשת מאחור. שם גם נמצא שורת מושבים שלישית צפופה יותר, אשר אינה מיועדת כלל למבוגרים.

מנועים והתנהגות

אל אירוע ההשקה הגיעו הגלקסי עם מנוע ה-2.3 ליטר בנזין 161 כ"ס ואילו ה-S-MAX צויד במנוע הדיזל 2.0 ליטר 140 כ"ס. ראשון לעבור תחת ידינו היה הגלקסי. בתחילה, כאשר מתבוננים על דף הנתונים, עם הספק של 161 כ"ס ומשקל יבש של 1,972 ק"ג, קשה לצפות לביצועים מסמרי שיער. אולם, הגלקסי עדיין מצליח לנוע בצורה די משכנעת על האספלט ולהגיע למהירויות גבוהות בעליל.

אולם, הוא לא נהנה לשהות במהירויות גבוהות שכאלה. אמנם הוא מבודד מצוין מפני רעשי הסביבה, אבל מתליו הרכים אשר אמורים להעניק מקסימום נוחות לזאטוטים שמאחור, פשוט רכים מדי עבור מצבי נהיגה אגרסיביים. למרות זאת, הגלקסי מרגיש נטוע מאוד על האספלט ולא פעם הותיר אותנו מופתעים לנוכח יכולתו לצלוח פניות במהירויות גבוהות.

ה-S-MAX אמנם הגיע חמוש במנוע דיזל חלש יותר, אך כפי שכבר סיפרנו לכם במבחן למונדאו המצוידת באותו מנוע, הוא לא הרגיש חלש בשום מקרה. כל זאת בזכות המומנט הרב אותו הוא אוצר בתוכו. 32.6 קג"מ ליתר דיוק הזמינים כבר ב-2,000 סל"ד.

מלבד המנוע, ההבדל מוחשי יותר במאפייני ההתנהגות והנוחות של השניים. כבר במטרים הראשונים ניתן לחוש כי ה-S-MAX קשיח יותר מהגלקסי ולכן גם רוכן הרבה פחות ממנו בפניות הדוקות. פורד מכנים אותו כ'מיניוואן ספורטיבי', שזו כשלעצמה הגדרה מעט בעייתית, אך ה-S-MAX מרגיש ממש טוב על האספלט, בייחוד בקטעים הדינמיים של הנסיעה. ההגה שלו חד מספיק והמרכב הגדול ששוקל רק 29 ק"ג פחות מהגלקסי מצליח לנוע יפה מאוד בכבישים הרריים.

סיר ומכסה

למרות הדמיון הגדול ביו שני המיניוואנים, לא צריך לנהוג בהם יותר מדי גדי לגלות שרב השוני על הדמיון. הגלקסי המגודל פונה בעיקר עבור המשפחות מרובות הילדים אשר זקוקות לכל סנטימטר מרחב ולכל מושב פנוי שבנמצא. כיאה לכך, בחרו בפורד לעשותו מעודן יותר, נוח יותר וידידותי מאוד למשתמש, הן בהופעתו, בתא הנוסעים שלו והן בתכונות הניהוג שלו. לכן, ספק אם אי פעם תראו גלקסי תוקף את כבישיה ההרריים של ישראל. מחירה של גרסת הבנזין עומד על 196 אלף שקל ומחירה של גרסת הדיזל עומד על 220 אלף שקל ובמחיר זה הוא מציע את מרבית האבזור הבטיחותי הדרוש.

ה-S-MAX רוצה וגם מצליח להראות ולהתנהג אחרת. הוא נראה יותר כמו מיניוואן שבאמצעותו תניידו את הילדים אל החוגים ובתי הספר ובדרך חזרה גם תצליחו ליהנות מאיזו פניה או שתיים שנקרות בדרך. תא הנוסעים שלו לא ממש מיועד לשמש 7 אנשים בכל זמן נתון, אלא יותר כ-5 מושבים ועוד 2 למקרה שממש צריך. מחירו של ה-S-MAX בגרסת הבנזין מתחיל ב-178 אלף שקל ומגיע עד לכדי 196 אלף עבור גרסת הבנזין המאובזרת ביותר (טיטניום) או גרסת הדיזל ברמת 'טרנד'.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully